Penicillin allergi

28. juni 2004

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Penicillin allergi

Hej

Min søn har netop fået pencilin i 10 dage pga. halsbetændelse. Det var nogle tabletter der skulle opløses i vand, for han er kun 16 måneder. Han fik efter en uge røde knopper over det hele undtagen på maven og ryggen.

Jeg har så været til læge med ham og han sagde at for at kunne teste om det er allergi skal der tages en blodprøve om 10 uger og hvis den er negativ, skal han sendes videre til specialist for at få priktest og igen hvis den er negativ skal han provokeres med pencilin.

Hvorfor ...

Annonce

... tager det så lang tid? Jeg er også bange for at hvis det viser sig at han har allergi, hvordan hans krop reagerer når han skal provokeres. Er det ikke farligt?

Jeg ved godt at de har modgift og lignende på sygehuset, men jeg er bange for det alligevel. Hvis det viser sig at han er allergisk for det, hvad gør man så, hvis han bliver syg senere?

Hvad er alternativet til penicillin og fungerer det lige så godt?

Håber at du har mulighed for at besvare mine spørgsmål.

På forhånd tusind tak

Annette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor