Brev:
Penicillin allergi
28. juni 2004
Alder:
16 mdr.
Penicillin allergi
Hej
Min søn har netop fået pencilin i 10 dage pga. halsbetændelse. Det var nogle tabletter der skulle opløses i vand, for han er kun 16 måneder. Han fik efter en uge røde knopper over det hele undtagen på maven og ryggen.
Jeg har så været til læge med ham og han sagde at for at kunne teste om det er allergi skal der tages en blodprøve om 10 uger og hvis den er negativ, skal han sendes videre til specialist for at få priktest og igen hvis den er negativ skal han provokeres med pencilin.
Hvorfor tager det så lang tid? Jeg er også bange for at hvis det viser sig at han har allergi, hvordan hans krop reagerer når han skal provokeres. Er det ikke farligt?
Jeg ved godt at de har modgift og lignende på sygehuset, men jeg er bange for det alligevel. Hvis det viser sig at han er allergisk for det, hvad gør man så, hvis han bliver syg senere?
Hvad er alternativet til penicillin og fungerer det lige så godt?
Håber at du har mulighed for at besvare mine spørgsmål.
På forhånd tusind tak
Annette