Brev:
Bleg og rød under øjnene
14. december 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Bleg og rød under øjnene
Hej Helen :))
Nu er det lang tid siden jeg har skrevet, men følger stadig med på siden en hel del :) Det går godt hjemme hos os Vigga er efterhånden ved at være en stor pige :) Til februar når Vigga er blevet 2½ år skal hun være storesøster og det glæder vi os meget til :)
Vi er godt igang med vinterhalvåret og dermed også endnu en omgang sygedage, forkølelser, snotnæser etc etc... Faktisk var Vigga kun i børnehave 8 dage hele november resten blev hun hjemme syg. Okay jeg har også været lidt hysterisk pga svineinfluenzaen og har lovet mig selv kun at aflevere et fuldtstændigt raskt, veloplagt, snotfrit barn i børnehaven i håb om hun ikke blev ramt af influenza, specielt fordi jeg er gravid og har valgt ikke og tage vaccinen.
Det kommer dog ikke så meget bag på mig hun har været så meget syg fordi lægen har sagt til os at de 2 første år i instituition er ofte de værste ift sygdom fordi børnene denne tid bygger deres immunforsvar op. Og så er Vigga iøvrigt også begyndt at få de sidste kindtænder som kommer i perioden 22 mdr- 26 mdr og hun har altid været påvirket når tænderne kommer.
Men når det så er sagt så har det selvfølgelig været hårdt og når hun har sine raske perioder synes vi alligevel hun virker bleg og i stedet for at have sorte rande under øjnene er de mere røde rande at se på - Hvad kan det skyldes ?? Kan hun have jernmangel? Hun har haft en øjenbetændelse starten af november som vi fik bugt med uden brug af antibiotika, men der løber indimellem tårer fra det ene øje, men hun har ikke en reel øjenbetændelse fordi det løber kun meget lidt og slet ikke hver dag.
Vigga spiser rigtig godt og varieret får en multivitamin tyggetbl hver dag som er betrukket med mælkesyrebakterier (fra multitabs). Hun sover godt, stortrives og er glad. Andre forældre vi kender har anbefalet vi bruger bio-strath meeeen jeg har ikke ret meget tillid til det. I stedet er jeg begyndt at fokusere på at de frugter hun får er fyldte med C-vitamin såsom kiwi, appelsiner, etc...
Undskyld det blev lidt langt glæder mig til og høre fra dig :))
Kærlig hilsen
Viggas mor