Bleg og rød under øjnene

14. december 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Bleg og rød under øjnene

Hej Helen :))

Nu er det lang tid siden jeg har skrevet, men følger stadig med på siden en hel del :) Det går godt hjemme hos os Vigga er efterhånden ved at være en stor pige :) Til februar når Vigga er blevet 2½ år skal hun være storesøster og det glæder vi os meget til :)

Vi er godt igang med vinterhalvåret og dermed også endnu en omgang sygedage, forkølelser, snotnæser etc etc... Faktisk var Vigga kun i børnehave 8 dage hele november resten blev hun hjemme syg. Okay jeg har også været lidt hysterisk pga svineinfluenzaen og har lovet mig selv kun at aflevere et fuldtstændigt raskt, veloplagt, snotfrit barn i børnehaven i håb om hun ikke blev ramt af influenza, specielt fordi jeg er gravid og har valgt ikke og tage vaccinen.

Det kommer dog ikke så meget bag på mig hun har været så meget syg fordi lægen har sagt til os at de 2 første år i instituition er ofte de værste ift sygdom fordi børnene denne tid bygger deres immunforsvar op. Og så er Vigga iøvrigt også begyndt at få de sidste kindtænder som kommer i perioden 22 mdr- 26 ...

Annonce

... mdr og hun har altid været påvirket når tænderne kommer.

Men når det så er sagt så har det selvfølgelig været hårdt og når hun har sine raske perioder synes vi alligevel hun virker bleg og i stedet for at have sorte rande under øjnene er de mere røde rande at se på - Hvad kan det skyldes ?? Kan hun have jernmangel? Hun har haft en øjenbetændelse starten af november som vi fik bugt med uden brug af antibiotika, men der løber indimellem tårer fra det ene øje, men hun har ikke en reel øjenbetændelse fordi det løber kun meget lidt og slet ikke hver dag.

Vigga spiser rigtig godt og varieret får en multivitamin tyggetbl hver dag som er betrukket med mælkesyrebakterier (fra multitabs). Hun sover godt, stortrives og er glad. Andre forældre vi kender har anbefalet vi bruger bio-strath meeeen jeg har ikke ret meget tillid til det. I stedet er jeg begyndt at fokusere på at de frugter hun får er fyldte med C-vitamin såsom kiwi, appelsiner, etc...

Undskyld det blev lidt langt glæder mig til og høre fra dig :))

Kærlig hilsen
Viggas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor