Brev:
Polypper og lægebesøg
22. august 2009
Alder:
15 mdr.
Polypper og lægebesøg
Kære Helen
Vi har nu været til kontrol hos ørelægen med vores datter.
Han siger, at hun fortsat har væske på mellemørerne og at hendes polypper måske burde fjernes - for at det måske kan afhjælpe både det og forkølelsen.
Umiddelbart skal der ikke lægges dræn - idet hun kun en enkelt gang har haft mellemørebetændelse, men altså kun fjernes polypper. Jeg synes ikke det er en rar tanke - på grund af operationen. Er samtidig også i tvivl om, hvorvidt det har den ønskede effekt. Synes man hører så meget?!?
Vi er indkaldt til en forundersøgelse på sygehuset den 3/9, hvor vi skal drøfte hvad der skal gøres.
I den forbindelse gruer jeg for det. Der står at undersøgelsen kan vare i op til to timer. Vi har fået en tid kl. 11 - og hun plejer at sove fra 12-14 ca. Så det er jo i første omgang ikke så godt. Men det værste er næsten, at hun er blevet helt skrækslagen overfor læger. Det gælder både vores egen praktiserende læge og ørelægen. Sidst måtte hun holdes af tre mand, fordi hun skreg og vred sig og klamrede sig ind til os. Det starter allerede når hun ser dem.
Jeg synes tanken om, at hun nu først skal vaccineres på torsdag og derefter skal udsættes for en måske 2 timer lang undersøgelse om 10 dage er svært overskueligt. Herefter følger jo formentlig også operation og undersøgelser efterfølgende. Det er synd for hende og svært for os.
Er der noget jeg kan gøre for at ændre det/gøre det bedre?
Mange hilsner
Tene