Siddestilling - hypermobilitet

12. april 2004

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Siddestilling - hypermobilitet

Hej

Jeg har før været glad for dine svar, og da vi i øjeblikket bor i udlandet (Spanien) er det ekstra rart at kunne ty til dine råd.

Jeg har lige været til børnelæge med min søn på 9 mdr. Mens vi var hos lægen sad han på knæ, men med læggene ude til siden. Sådan sidder han meget tit. Men lægen sagde, at sådan må han endelig ikke sidde. Det er meget dårligt for hans hofter og knæ.

Jeg fik besked på at rette hans ben ...

Annonce

... ud, hver gang jeg "fangede ham" i denne stilling!

Mit spørgsmål er nu,- har du hørt om det? Han sidder næsten altid sådan og jeg tænker lidt "kan det nu passe" at det skal være et problem med denne siddestilling.

Med denne skepsis glæder jeg mig til at høre din mening. Har du hørt om problemet?

Med venlig hilsen
Mette og lille Magnus

Jeg har et billede som illusterer det, men det kan jeg desværre ikke vedhæfte her.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!