Brev:
Siddestilling - hypermobilitet
12. april 2004
Alder:
9 mdr.
Siddestilling - hypermobilitet
Hej
Jeg har før været glad for dine svar, og da vi i øjeblikket bor i udlandet (Spanien) er det ekstra rart at kunne ty til dine råd.
Jeg har lige været til børnelæge med min søn på 9 mdr. Mens vi var hos lægen sad han på knæ, men med læggene ude til siden. Sådan sidder han meget tit. Men lægen sagde, at sådan må han endelig ikke sidde. Det er meget dårligt for hans hofter og knæ.
Jeg fik besked på at rette hans ben ud, hver gang jeg "fangede ham" i denne stilling!
Mit spørgsmål er nu,- har du hørt om det? Han sidder næsten altid sådan og jeg tænker lidt "kan det nu passe" at det skal være et problem med denne siddestilling.
Med denne skepsis glæder jeg mig til at høre din mening. Har du hørt om problemet?
Med venlig hilsen
Mette og lille Magnus
Jeg har et billede som illusterer det, men det kan jeg desværre ikke vedhæfte her.