Rødt udslæt

24. august 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Rødt udslæt

Hej Helen.

Tak for gode svar.

Andreas har fået en del røde knopper på kroppen. Det er mest i nakken og foran på kravebenet, og så nogle helt små knopper nedad på brystet. Han har efterhånden haft dem en del tid og dagplejen troede han havde fået skoldkopper.

Nu syntes jeg de har spredt sig lidt og nedad benet har han nogle knopper der har en hvid ring omkring sig. Vi har ikke været til lægen, for det virker ikke som noget han er generet af og han klør sig ikke.

Det skal siges at han er et "varmt" barn og sveder nemt ...

Annonce

... og det virker som noget "kontakteksem". Vi bruger det samme vaskemiddel som vi plejer og det samme sæbe og creme fra apotektet?

Knopperne kan forsvinde og komme igen i løbet af dagen, kan han være allergisk over for noget? Vi ryger ikke, men har hund, dog aldrig noget han har været generet af før. Derudover er der nogle nye ting han er begyndt at spise, bla. æg, som de får af og til i dagplejen, + rosiner?

Pt. er han godt forkølet og ved at få de første tænder, så det påvirker ham selvfølgelig osse.

Med venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre