Brev:
Rødt udslæt
24. august 2008
Alder:
14 mdr.
Rødt udslæt
Hej Helen.
Tak for gode svar.
Andreas har fået en del røde knopper på kroppen. Det er mest i nakken og foran på kravebenet, og så nogle helt små knopper nedad på brystet. Han har efterhånden haft dem en del tid og dagplejen troede han havde fået skoldkopper.
Nu syntes jeg de har spredt sig lidt og nedad benet har han nogle knopper der har en hvid ring omkring sig. Vi har ikke været til lægen, for det virker ikke som noget han er generet af og han klør sig ikke.
Det skal siges at han er et "varmt" barn og sveder nemt og det virker som noget "kontakteksem". Vi bruger det samme vaskemiddel som vi plejer og det samme sæbe og creme fra apotektet?
Knopperne kan forsvinde og komme igen i løbet af dagen, kan han være allergisk over for noget? Vi ryger ikke, men har hund, dog aldrig noget han har været generet af før. Derudover er der nogle nye ting han er begyndt at spise, bla. æg, som de får af og til i dagplejen, + rosiner?
Pt. er han godt forkølet og ved at få de første tænder, så det påvirker ham selvfølgelig osse.
Med venlig hilsen
Sine