Brev:
Feber og temperatur
30. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Feber og temperatur
Hej igen Helen.
Har lige et par spørgsmål i forbindelse med Sylvesters første vaccination.
Lægen sagde, at det er normalt, at børn kan få feber i et par dage efter vaccination (primært om aftenen) og at man evt kunne give flydene panodil...evt forebyggende.
Vi valgte ikke at give Sylvester noget og afvente og jeg tror at han havde feber om aftenen, men var ellers ikke så mærket... så til et par spørgsmål:
Jeg er ikke vild med at tage temperatur analt og vil høre dig om et øretermometer er lige så effektivt, kan du sige god for et bestemt mærke?
Hvor meget feber skal en 3 mdrs dreng have før man giver panodil og kan det gives ved smerter, uden der er feber...hvor ofte må det gives?
Jeg vil helst undgå at give Sylvester noget unødigt, men har for en sikkerheds skyld forsynet medicinskabet med flydene panodil....
Er der andre ting der vil være smart at være på forkant med og købe inden sygdom???? Har invisteret i saltvands ampuller til næsen;-)
Tak for hjælpen.
Marie og Sylvester