Feber og temperatur

30. juli 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Feber og temperatur

Hej igen Helen.

Har lige et par spørgsmål i forbindelse med Sylvesters første vaccination.

Lægen sagde, at det er normalt, at børn kan få feber i et par dage efter vaccination (primært om aftenen) og at man evt kunne give flydene panodil...evt forebyggende.

Vi valgte ikke at give Sylvester noget og afvente og jeg tror at han havde feber om aftenen, men var ellers ikke så mærket... så til et par spørgsmål:

Jeg er ikke vild med at tage temperatur analt og vil høre dig om et øretermometer er ...

Annonce

... lige så effektivt, kan du sige god for et bestemt mærke?

Hvor meget feber skal en 3 mdrs dreng have før man giver panodil og kan det gives ved smerter, uden der er feber...hvor ofte må det gives?

Jeg vil helst undgå at give Sylvester noget unødigt, men har for en sikkerheds skyld forsynet medicinskabet med flydene panodil....

Er der andre ting der vil være smart at være på forkant med og købe inden sygdom???? Har invisteret i saltvands ampuller til næsen;-)

Tak for hjælpen.
Marie og Sylvester

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor