Brev:
Pyjamasparty
25. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Pyjamasparty
Hej Helen
Hvor er det en supergo' brevkasse. Jeg bruger den tit og ofte, og får mange svar på spørgsmål, så panikken ikke når at brede sig :) Dejligt
Jeg har en datter på 4½ måned. Hun er stort set i godt humør altid; sprutter, prutter, råber, griner osv. Sundhedsplejersken siger at alt er som det skal være. Hun sover rimeligt om dagen, og om natten er der ingen problemer. Hun ligger i sin egen seng.
Mit spørgsmål går på aftenputningen.
Jeg ammer hende indtil hun falder i søvn, og rejser mig så, for at ligge hende i seng. Meget ofte er hun begyndt at vågne ved denne "flytning", og så bliver hun bare rigtig vågen inde i sengen, og synes alt er en fest. Griner, sprutter, sparker osv. Det er ikke til at stå for. Inden hun begynder på sin lille hyggefest, har jeg dog sunget et par sange for hende, fortalt hende at nu skal hun sove, og så gået. Vi tænker at det kan være starten på et putteritual, som hun langsomt vænner sig til. Vi har gjort det i 3 dage nu.
Efter en halv time, hvor jeg har været inde hos hende mange gange, og hun hver gang synes det er mægtig hyggeligt, men ikke vil puttes, er det ligesom hun er ved at være mør, og så vil hun gerne puttes lidt, og sutter sig i søvn med min lillefinger (hun har aldrig brugt sut).
Vi har snakket meget om, om denne "aftenfest" er ok, så længe hun ikke græder og er utilfreds? Jeg har samtidig tænkt, at det kan være vi putter hende "forkert", og at hun så derfor bliver pivfrisk? Er det en dårlig vane, vi er ved at få startet? Eller har nogen børn bare brug for at ligge lidt selv, og skal så have lov til det indtil de falder i søvn? Hun sover omkring kl. 22.
Med venlig hilsen
Dorthe