Pyjamasparty

25. oktober 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pyjamasparty

Hej Helen

Hvor er det en supergo' brevkasse. Jeg bruger den tit og ofte, og får mange svar på spørgsmål, så panikken ikke når at brede sig :) Dejligt

Jeg har en datter på 4½ måned. Hun er stort set i godt humør altid; sprutter, prutter, råber, griner osv. Sundhedsplejersken siger at alt er som det skal være. Hun sover rimeligt om dagen, og om natten er der ingen problemer. Hun ligger i sin egen seng.

Mit spørgsmål går på aftenputningen.
Jeg ammer hende indtil hun falder i søvn, og rejser mig så, for at ligge hende i seng. Meget ofte er hun begyndt at vågne ved denne "flytning", og så bliver hun bare rigtig vågen inde i sengen, og synes alt er en fest. Griner, sprutter, sparker osv. Det er ikke til at stå for. Inden hun begynder på sin lille hyggefest, har jeg dog sunget et par sange for hende, fortalt hende at nu ...

Annonce

... skal hun sove, og så gået. Vi tænker at det kan være starten på et putteritual, som hun langsomt vænner sig til. Vi har gjort det i 3 dage nu.

Efter en halv time, hvor jeg har været inde hos hende mange gange, og hun hver gang synes det er mægtig hyggeligt, men ikke vil puttes, er det ligesom hun er ved at være mør, og så vil hun gerne puttes lidt, og sutter sig i søvn med min lillefinger (hun har aldrig brugt sut).

Vi har snakket meget om, om denne "aftenfest" er ok, så længe hun ikke græder og er utilfreds? Jeg har samtidig tænkt, at det kan være vi putter hende "forkert", og at hun så derfor bliver pivfrisk? Er det en dårlig vane, vi er ved at få startet? Eller har nogen børn bare brug for at ligge lidt selv, og skal så have lov til det indtil de falder i søvn? Hun sover omkring kl. 22.

Med venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet