Brev:
Min søns søvn om dagen
19. juli 2007
Alder:
6 mdr.
Min søns søvn om dagen
Kære Helen L Hansen
Mit andet barn på 61/2 måned, sover kun en halv time ad gangen om dagen. Dette har stået på i 2 måneder. Jeg har fået råd om at give ham lidt vand og så få ham til at sove igen, og så skulle det nok gå over i løbet af 14 dage. Men problemet er at han er lysvågen. Jeg har prøvet at rokke og lade vær og lade ham ligge men efter tid brokker han sig.
Da han var ca. 4 månder fik han astma medicin for astmatisk bronkitis og har for 3 uger siden haft mellemørebetændelse. (storebror har lidt meget af dette). De første månder sov han 3-4 timer ad gangen og lige pludselig begyndte han at sænke timeantallet og er nu nede på 1/2 time middagssøvn.
Han sover supergodt om natten :
Jeg har lige lavet om på mælk og vælling så han får mælk om aften og vælling om morgen og det med virker at jeg de sidste par dage har sovet til 7.00 fantastisk!!
kl. 19.30 -20.00 Får en flaske og bagefter i seng
Kl. 23.00 vækkes og jeg giver ham Modermælkserstatning
Kl. ca. 5.00- 5.30 vågner og er sulten får vælling
sover derefter videre til kl. 7.00
Så jeg kan ikke klage over natten, men det er frustreret at han ikke sover om dagen, specielt når vi også har en på 4 år, som også vil have sin mor.
Lige nu tager jeg ham op, så går der 2 - 2 2/1 time og så er han træt igen. Kan jeg gøre noget eller skal jeg lade ham selv styre det. Eller skal jeg lade ham ligge lysvågen i barnevognen og blive træt igen.
Hilsen en lettere frustreret mor