Brev:
Manglende søvn og flaske
5. marts 2023
Alder:
8 mdr.
Manglende søvn og flaske
Hej Helen
Vi kæmper stadig på 5. måned med vores søns søvn om natten. Om dagen fungerer det rigtig fint, og han sover to gode lure i barnevognen. Men om natten har vi store problemer med at få ham til at blive i søvnen, og han er stadig vågen i minimum et par timer midt på natten.
Vores dagsplan ser sådan nu:
Mellem kl. 5.30-6 står vi op
Kl. 7 får han morgenmad
Kl. 8.30 mellemmad
Kl. 9 sover i barnevogn
Kl. 11-11.30 vågner
Kl. 12 frokost
Kl. 13-13.15 mellemsnack
Kl. 13.45 får flaske og puttes til lur
Kl. 16 vågner
Kl. 16.30 får mad
Kl. 18 aftensmad
Kl. 19.30 natgrød
Kl. 20 flaske og puttes til lur
Kl. 22 vågner og skal hjælpes i søvn
Kl. 23.30-00.30 flaske
Kl. 2 vågner og er vågen i et par timer. Falder i søvn af træthed og får flaske
Kl. 5.30-6 vågner og kan ikke hjælpes i søvn igen.
Som du kan se, så er vi en del vågen om natten. Jeg har ammet indtil sidste weekend, hvor vi gik over til flaske. Kunne ikke holde til, at skulle være vågen så meget om natten.
Det der så er sket efterfølgende er, at han drikker ca. 750-800 ml på de 4 flaskemåltider og han gider ikke rigtig spise mad, når han bliver tilbudt det. Måske han får for meget mælk nu? Vi har i hvert fald en mistanke herom.
Han har altid været rigtig god til at spise. Han vil ikke mades med ske længere, men spise selv. Og det plejer han at være rigtig god til. Han plejer ikke at kaste det væk, men bare køre ind. Og de sidste par dage, hvor han har fået meget mælk, der gider han ikke engang at kigge på maden.
Har du nogle gode råd til os?