Brev:
Når han skal sove ude
21. februar 2023
Alder:
15 mdr.
Når han skal sove ude
Hej Helen
Jeg har en søn på snart 15 måneder. Han sover ikke særlig godt om natten (har jeg tidligere skrevet et brev omkring), men vi får det til at fungere.
Mit spg denne gang går på, når vi skal hjem til venner og familie til middag ift. hans putning. Lige nu tager vi oftest hjem ved 19-tiden for at putte ham i egen seng, men i nogle særlige tilfælde (fødselsdage og lignende), kunne det være rart, at vi kan forlænge aftenen lidt. Og det vil jeg selvfølgelig gerne gøre på hans præmisser, men jeg er i tvivl om den bedste metode hertil.
Umiddelbart tænker jeg, at klapvognen er den letteste løsning: han falder hurtigt i søvn, men kan selvfølgelig risikere at vågne hurtigt, fordi kroppen tror, at det bare er en lur. Alternativt skal jeg forsøge at putte ham i en seng, der hvor vi er, men er i tvivl, om han vil acceptere de ukendte omgivelser og falde i søvn. Og så vil han jo altid skulle vækkes, når vi skal hjem igen..
Har du nogle gode råd til, hvordan man får det til at lykkes bedst de få gange, som det handler om? Eller skal vi bare acceptere, at aftenerne slutter tidligt i øjeblikket, så han kan puttes i egen seng?
Ser frem til at høre fra dig :-)
Med venlig hilsen
Nikoline