Brev:
Opvågninger om natten igen - del 2
29. december 2022
Alder:
8 mdr.
Opvågninger om natten igen - del 2
Hej Helen
Tak for dit svar.
Jeg skal igang med at skære ned på amningen om natten. Du skriver at han skal hjælpes videre i søvnen på den mest rolige måde, hvilket jo giver mening, men det er meget sjælendt at jeg kan få ham til at sove videre nede i sengen. Han vågner bare mere og mere op, og så ender han med at græde ret meget, og så er det, at en voldsom vuggen er det eneste som hjælper, hvis ikke jeg skal amme ham.
Hvad vil dit forslag så være i forhold til det?
Er det måske at tage en ting ad gangen, så først gøre hvad som helst bare for ikke at amme, og så tage “vugge kampen” bagefter, eller hvad tænker du?
Han sover i voksipose med vinterdyne i ude i barnevognen, så den vil jeg mene er alt for varm at lade ham sove i indenfor?
Han sov igår 3 timer i streg fra kl. 19, så det virker som om aftengrøden da hjalp en lille smule. Det vil sige, at han vågnede kl. 22, og her ammede jeg ham, men kun fra det ene bryst, da han faldt i dyb søvn. Jeg lagde ham i seng, og så vågnede han 2 timer senere, hvor jeg så ammede ham fra det andet bryst.
Jeg vil i aften amme ham fra begge bryster, og se om jeg så kan lade være med at amme resten af natten.
Det er ikke nødvendigt at give drømmetår, da han jo vågner helt af sig selv :) min erfaring er, at det er nemmere at få ham til at sove videre uden amning ved de første opvågninger, så måske jeg skal prøve at strække amningen så længe som overhovedet muligt? Altså så jeg måske først ammer ham ved 00-01 tiden?
Jeg skal i øvrigt nævne at han idag har haft lidt feber (kun 38,4) og nu løber næsen, og han har sovet forfærdeligt hele dagen, og er generelt i dårligt humør idag, hvilket han normalt ALDRIG er, så det tyder jo også på, at der er noget sygdom.
Jeg har længe mistænkt en fortand i overmunden, fordi han har tydelige “lommer” og synes han har virket hævet, men det er som om der ikke rigtigt sker noget. Men måske er det den tand som endelig er ved at bryde igennem.
Venlig hilsen
N