Opvågninger om natten igen - del 2

29. december 2022

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Opvågninger om natten igen - del 2

Hej Helen

Tak for dit svar.

Jeg skal igang med at skære ned på amningen om natten. Du skriver at han skal hjælpes videre i søvnen på den mest rolige måde, hvilket jo giver mening, men det er meget sjælendt at jeg kan få ham til at sove videre nede i sengen. Han vågner bare mere og mere op, og så ender han med at græde ret meget, og så er det, at en voldsom vuggen er det eneste som hjælper, hvis ikke jeg skal amme ham.

Hvad vil dit forslag så være i forhold til det?
Er det måske at tage en ting ad gangen, så først gøre hvad som helst bare for ikke at amme, og så tage “vugge kampen” bagefter, eller hvad tænker du?

Han sover i voksipose med vinterdyne i ude i barnevognen, så den vil jeg mene er alt for varm at lade ham sove i indenfor?

Han sov igår 3 timer i streg fra kl. 19, så det virker som om aftengrøden da hjalp en lille smule. Det vil sige, at han vågnede kl. 22, og her ammede jeg ham, men kun fra det ene bryst, da han faldt i dyb søvn. Jeg lagde ham i ...

Annonce

... seng, og så vågnede han 2 timer senere, hvor jeg så ammede ham fra det andet bryst.
Jeg vil i aften amme ham fra begge bryster, og se om jeg så kan lade være med at amme resten af natten.

Det er ikke nødvendigt at give drømmetår, da han jo vågner helt af sig selv :) min erfaring er, at det er nemmere at få ham til at sove videre uden amning ved de første opvågninger, så måske jeg skal prøve at strække amningen så længe som overhovedet muligt? Altså så jeg måske først ammer ham ved 00-01 tiden?

Jeg skal i øvrigt nævne at han idag har haft lidt feber (kun 38,4) og nu løber næsen, og han har sovet forfærdeligt hele dagen, og er generelt i dårligt humør idag, hvilket han normalt ALDRIG er, så det tyder jo også på, at der er noget sygdom.

Jeg har længe mistænkt en fortand i overmunden, fordi han har tydelige “lommer” og synes han har virket hævet, men det er som om der ikke rigtigt sker noget. Men måske er det den tand som endelig er ved at bryde igennem.

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika