Slyngvugge

20. december 2022

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Slyngvugge

Hej Helen

Tak for dit svar på mit første brev. Jeg har lidt opfølgende i forhold til vores brug af slyngvugge om dagen. Vi prøver at trappe ud af den, men det resultere desværre bare i meget lidt søvn for vores dreng gennem dagen og en masse gråd.

Han plejer at sove i den om dagen hvor den er tændt med motor. Her sover han 2 timer i den til formiddag og senere fra 1-2 timer.

Her de sidste dage har vi prøvet at vende ham af med slyngvuggen. Vi starter motoren og når han først er faldet i søvn slukker vi den, med det samme ...

Annonce

... vågner han.

Vi har også prøvet at vugge ham i søvn i vores arme, her græder han indtil han overgiver sig, og nogle gange må vi hente en flaske før han sover. Nogle gange vågner han med det samme vi ligger ham fra os andre gange tager han max en halv time så er han vågen igen.

Hvordan får vi ham til at tage længere lurer uden slyngvuggen? Det er også hammerende irriterende at skulle have den med alle vegne, samt er det også hårdt for os at han skal græde sig selv i søvn, for det så kun bliver en halv time.

Med venlig hilsen
Michelle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre