Brev:
Nattesøvn - 8 mdr
9. december 2022
Alder:
8 mdr.
Nattesøvn - 8 mdr
Kære Helen,
Vi har en datter på 8 mdr (snart 9) og jeg er i tvivl om hvorvidt og hvordan jeg skal vænne hende af med flasken om natten :-)
Hun har fået en rigtig god rytme om dagen med mad og lur som ser ud på følgende måde.
7:00 - Morgenmad, havregrød med lidt frugtmos + vand af kop
8:45-10:30 - første lur i barnevogn
11:00 - frokost, kartoffel/Gulerød/broccoli mos + fx halv frikadelle eller lign. og vand af kop
14:00-15:30 - anden lur i barnevogn hvor hun tilbydes 120 ml mme
og her er det sjældent hun drikker det hele
17:30 - aftensmad, samme som os i små bidder
18:30 - tilbydes 150 ml mme og gøres klar til nat
18:45 - puttes til nat (desværre i armene pt) og sover i sidebed oo til vores seng.
19:00-23:30 - sover først stræk, vågner og får 120 ml mme og sover videre med det samme.
23:30-03:00 sover andet stræk og vågner (på slaget!) kl 3 og vil ikke sove videre uden mælk . Har prøvet et par gange hvor hun bare ligger og triller rundt, men efter lidt tid begynder hun at græde og stopper så igen med det samme hun får mælk og sover videre.
I og med hun vågner samme tid værd nat tænker jeg det er en vane og ikke fordi hun er sulten? Eller? Hun vender sig rundt og sover med det samme flasken er tom..
og så står vi allerede op er sted mellem 5:15-6:00.
Har du forslag til hvordan vi vænner hende af med flasken om natten? Den første flaske hun får omkring 23 ret vel drømmeflaske og i og for sig okay? Det er mest kl 3 flasken jeg tænker er unødvendig ?
Kærlig hilsen