Tid til at smide aftenflaske

1. november 2022

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Tid til at smide aftenflaske

Kære Helen

Min søn er nu 14 måneder og skal starte i vuggestue 1. December. Samtidig får vi en lillebror i februar.

Jeg tænker derfor st der vil være fint at få smidt aftenflasken inden lillebror kommer. Samtidig synes jeg måske også han skal have lov til at have den i december hvor han starter i vuggestue.

Hvad mener du? Og i så fald, hvordan afvænner vi ham?

Han spiser ok men ikke meget. Vi kører morgen, middag og aftensmad samt to gange snack tider formiddag og eftermiddag, som kan være a38, frugtmos, frugt, ...

Annonce

... halv bolle med smørbart pålæg eller en lille pandekage afhængig af, hvordan det er gået med hovedmåltidet. Vi tilsætter ikke mme i hans grød men laver den på sødmælk.

Han er ikke særlig god til at spise aftensmad, sjældent interesseret i vores varme mad og derfor får han ofte men ikke altid grød eller moset banen inden sengetid. Derfor får han ofte kun a38 og frugt om eftermiddagen. Han drikker mellem 100 og 200 ml inden sengetid. Nogle gange kunne han sikkert drikke mere, men det er det han tilbydes.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder