Brev:
Tid til at smide aftenflaske
1. november 2022
Alder:
14 mdr.
Tid til at smide aftenflaske
Kære Helen
Min søn er nu 14 måneder og skal starte i vuggestue 1. December. Samtidig får vi en lillebror i februar.
Jeg tænker derfor st der vil være fint at få smidt aftenflasken inden lillebror kommer. Samtidig synes jeg måske også han skal have lov til at have den i december hvor han starter i vuggestue.
Hvad mener du? Og i så fald, hvordan afvænner vi ham?
Han spiser ok men ikke meget. Vi kører morgen, middag og aftensmad samt to gange snack tider formiddag og eftermiddag, som kan være a38, frugtmos, frugt, halv bolle med smørbart pålæg eller en lille pandekage afhængig af, hvordan det er gået med hovedmåltidet. Vi tilsætter ikke mme i hans grød men laver den på sødmælk.
Han er ikke særlig god til at spise aftensmad, sjældent interesseret i vores varme mad og derfor får han ofte men ikke altid grød eller moset banen inden sengetid. Derfor får han ofte kun a38 og frugt om eftermiddagen. Han drikker mellem 100 og 200 ml inden sengetid. Nogle gange kunne han sikkert drikke mere, men det er det han tilbydes.
Venlig hilsen
Christina