Brev:
Søvn/rutine/amning 10 uger
29. oktober 2022
Alder:
2 mdr.
Søvn/rutine/amning 10 uger
Kære Helen,
Vores dreng begynder at være mindre “nyfødt” i sine rutiner selvom han stadig sover mange lure der ikke er så faste. Derfor tænkte jeg om jeg kan gøre noget for at hjælpe processen på vej da det lige nu er mindre fast og han får mælk når han virker sulten/græder og sover efter ca en times vågentid.
Jeg kan ikke rigtig huske (før de får skemad) om de skal have mælk før eller efter lur (eller begge dele), og præcis hvor længe de kan være vågne.
Han sover fint om natten (fra ca 21-07/08) og så sover han 5-6 lure om dagen der varer fra mellem 30 minutter til 2 timer. Alt afhængig af hvor længe luren varer får han typisk mad når han vågner og hvis han er ked af det og nogle gange også før lur hvor han så falder i søvn hurtigt.
Om natten sover han meget og ammes kun 1 eller 2 gange frem til kl 6 hvor han så bliver ammet igen og sover videre indtil han bliver vækkes af storesøster.
Mit spørgsmål går på hvad der er den bedste søvn/mad rutine til en baby der nærmer sig tre måneder (hvis man overhovedet kan lave en rutine?)
Hilsen mor