Brev:
Mange kald om natten
25. oktober 2022
Alder:
14 mdr.
Mange kald om natten
Kære Helen
Den seneste 1.5 måned har vi oplevet meget urolige nætter. Min søn kalder / græder næsten en gang i timen fra kl. ca 22. Han lægges ved 19 tiden og står typisk op kl 0530 06.
Jeg tror selv han sover dårligt fordi ind i mellem sover han så helt til 0730 selv vi gerne vil stå op samme tid hver dag. De få gange de sker lader jeg ham sove.
Han bliver rolig lige så snart vi kommer ind i hans værelse og taler lidt til ham, scchh lidt eller giver ham sutten så det er hurtigt overstået, men vi er trætte af den afbrudte søvn hele tiden.
Vi synes han skal sove på eget værelse men vi giver ofte op kl 04 og tager ham ind i smørhullet, hvorefter han sover fuldstændig roligt (men forældrene knap så godt). Han vil meget gerne holde i hånd når han sover / skal sove. Jeg prøver at minimere dette og har i stedet forsøgt med en sovevamse som han ikke rigtig har tager til sig endnu.
Han sover altid ude i barnevogn om formiddagen men ofte med mig i voksenseng om eftermiddagen ca 1.5 time, da jeg selv tager er hvil og der ofte er støj der vækker ham for tidligt om eftermiddagen udenfor.
Kan du hjælpe os med at forstå hvad der foregår? En ny seperationsfase?
Han får kun en flaske om aftenen nu. Spiser og drikker ok. Der er ikke sket ændringer i hans liv. Starter først vuggestue i december.
Venlig hilsen
Christina