Brev:
Søvnskræk
6. september 2022
Alder:
1 mdr.
Søvnskræk
Hej Helen,
Vi mistænker lidt at vores søn måske har noget søvn skræk eller lign. Vi har prøvet alt ift. søvnen. Vi har prøvet at lægge ham så snart han viser træthedstegn og lidt før og lidt efter, vi svøber ham hver gang, bruger lidt whitenoise og i de fleste situationer ender det kun med at være slyngevuggen som virker.
For hver gang han er ved at være træt, og eller ved at falde i søvn begynder han at skrige ret voldsomt. Han starter med at være rolig og tage sutten men så når han er lige ved at falde i søvn så kommer skrigene og uroen igen.. ret svært at få ham til at falde til ro igen og svært at få han til at tage sutten igen.. og sådan bliver det ved 30-60 min hver gang han skal falde i søvn. Og når han så endelig er faldet i søvn vågner han igen med samme skrig og uro efter 20 min. Medmindre han er i slyngevuggen, der kan han holde søvnen længere…
Hjælp? Hvad kan vi gøre… tak på forhånd :)
Venlig hilsen
Nanna