Brev:
Er der tegn på, at vi snart kan gå fra 3 til 2 lure
23. august 2022
Alder:
6 mdr.
Er der tegn på, at vi snart kan gå fra 3 til 2 lure
Hej Helen
Først og fremmest et stort tak til dit svar på mit sidste spørgsmål. Vi har forsøgt at forlænge vores søns vågentider en smule og fra torsdag sidste uge er hans første og anden lur begyndt at blive en del længere.
Jeg har derfor nu et nyt spørgsmål til dig.
Vi har i et par uger døjet med, at vores søn har været meget urolig, når han skal puttes til natten om aftenen. Førhen var det svært at få ham til at sove om dagen men nemt om aftenen. Dette er nu byttet rundt, og det er nemt at putte ham om dagen, særligt til første og anden lur. Tredje lur kan han godt være lidt urolig, men det er heller ikke på den måde svært at få ham puttet her. Til gengæld er det ikke nemt at få ham puttet om aftenen. Han er simpelthen så urolig, også selvom han er træt, og det tager gerne mellem 30-45 min at få ham til at sove.
Derudover er han de sidste 3-4 nætter begyndt at ligge meget uroligt og vågner også en del flere gange end tidligere, hvor han oftest kun vågnede 2 gange for at få noget at spise.
Vi har snakket om, at det selvfølgelig kan skyldes motorisk uro, at han både er blevet mere urolig til putning om aftenen, men også i løbet af sin søvn om natten, da det tidsmæssigt passer med, at det begyndte, da han begyndte at trille fra ryg til mave. Men Vi har også snakket om, hvorvidt uroen til aftenputningen kunne hænge sammen med, at han måske ikke har brug for den tredje lur mere. Den sidste lur er typisk kort, hvis de to første lure har været lange, og hans sengetid ligger lige nu omkring 21-22 tiden, og han vågner gerne til dagen omkring 7.30-8.00.
Mit spørgsmål er således, om vi skal forsøge at ændre i antallet af lure eller om det nok i højere grad bare skyldes motorisk uro.
På forhånd tak.