Brev:
Søvn - 2 år, 6 mdr.
11. august 2022
Alder:
2 år, 6 mdr.
Søvn - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig omkring putning af vores datter og fået nogle gode råd, men jeg er alligevel forvirret over hendes søvnmønster og hvordan jeg kan lave en god rutine. Det er vigtigt for mig, fordi jeg snart starter op igen efter en lang sygemelding og derfor har brug for at vores datter står tidligere op.
Som det er nu har hun ferie og jeg er begyndt at vække hende omkring kl. 7 som du også har rådet mig til. Og så tænker jeg at jeg gradvist ville vække hende tidligere og tidligere da jeg har brug for at hun står op kl. 5.45-6 for at vores hverdag kan hænger sammen når jeg starter op igen.
MEN hun er umulig at få til at falde i søvn tidligere om aftenen. Og derudover kan hun slet ikke sove lur mere om dagen. Uanset hvad vi har lavet. hun kan virke træt om formiddagen og lægge sig på gulvet. Men når jeg så forsøger at putte hende er hun overhovedet ikke træt. Hun gaber heller ikke eller viser træthed på andre måder. Så kan hun holde sig vågne til 21-21.30 og uden at virke træt eller ked af det. Jeg forstår det ikke. Hun burde jo have brug for mere søvn i den alder hun har.
Hvordan kan jeg få rykket hendes falde i søvn tidspunkt om aftnenen?? Og få hende til at få en tidligere rytme?? Og hvad med luren?
I vuggestuen kan hun sove 1-1,5 time men de siger også hun er meeeget lang tid om at falde i søvn. Og når hun har sovet lur der kan hun først sove 22-22.30. Så det kommer jo ikke til at gå når vores hverdag går igang igen. Jeg føler simpelthen det er umuligt at få hendes rytme flyttet til tidligere fordi hun altid har haft en sen rytme.
Med venlig hilsen
Mor