Søvn - 2 år, 6 mdr.

11. august 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Søvn - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen

Jeg har før skrevet til dig omkring putning af vores datter og fået nogle gode råd, men jeg er alligevel forvirret over hendes søvnmønster og hvordan jeg kan lave en god rutine. Det er vigtigt for mig, fordi jeg snart starter op igen efter en lang sygemelding og derfor har brug for at vores datter står tidligere op.

Som det er nu har hun ferie og jeg er begyndt at vække hende omkring kl. 7 som du også har rådet mig til. Og så tænker jeg at jeg gradvist ville vække hende tidligere og tidligere da jeg har brug for at hun står op kl. 5.45-6 for at vores hverdag kan hænger sammen når jeg starter op igen.

MEN hun er umulig at få til at falde i søvn tidligere om aftenen. Og derudover kan hun slet ikke sove lur mere om dagen. Uanset hvad vi har lavet. hun kan virke træt om formiddagen og ...

Annonce

... lægge sig på gulvet. Men når jeg så forsøger at putte hende er hun overhovedet ikke træt. Hun gaber heller ikke eller viser træthed på andre måder. Så kan hun holde sig vågne til 21-21.30 og uden at virke træt eller ked af det. Jeg forstår det ikke. Hun burde jo have brug for mere søvn i den alder hun har.

Hvordan kan jeg få rykket hendes falde i søvn tidspunkt om aftnenen?? Og få hende til at få en tidligere rytme?? Og hvad med luren?

I vuggestuen kan hun sove 1-1,5 time men de siger også hun er meeeget lang tid om at falde i søvn. Og når hun har sovet lur der kan hun først sove 22-22.30. Så det kommer jo ikke til at gå når vores hverdag går igang igen. Jeg føler simpelthen det er umuligt at få hendes rytme flyttet til tidligere fordi hun altid har haft en sen rytme.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre