Brev:
Dårlig søvn 5 mdr
16. juli 2022
Alder:
5 mdr.
Dårlig søvn 5 mdr
Hej Helen
Jeg har en dreng på 5 mdr. Der har haft en svær start på livet. Han har silent refluks, hvilket han får medicin for. Han har de første 3 mdr af sit liv, grædt næsten alle vågne timer.. Derfor sov han alle lurer, også om natten i slyngevugge med motor, men det stoppede vi med, da han som 3,5 mdr begyndte, at vågne 1 gang i timen hele natten, og nogle gange oftere. Vi begyndte at putte i egen seng, vha. Yogabold, men han fortsatte med at vågne.
Nu er vi begyndt at ligge ham i hans egen seng, hvor han fint selv falder i søvn svøbt. (han har meget motorisk uro, derfor svøbes han. Det er prøvet ikke at svøbe.) Han vågner efter maks 15 min. Og græder. Han er ikke rigtig vågen, og jeg kan nemt få ham til ro igen, og lagt i hans seng igen. Men resten af natten fortsætter sådanne 😩 Det har den gjort i 1,5 mdr nu, og jeg er træt. Når vi når hen mod morgen, lægger jeg ham i slyngevuggen for, at få ham til at sove lidt længere.
Det skal lige siges, at om dagen bliver han lagt i sin barnevogn, og sover lur uden bevægelse. Her kan han sove alt mellem 33 min - 2 timer. Ofte skal jeg ud og trille ham videre i søvnen efter 30-45 min. Hvordan filan får jeg ham til at sove bedre om natten? Dagen er ikke et problem.
Vi er startet op på grød, men dette er han ikke just begejstret for.😔
Han har været flaskebarn fra han var 2 uger. Han får 1-2 flasker om natten. 1 midt på natten og 1 tidlig morgen.
Han bliver lagt mellem kl. 21-22. Han sover i stuen, lige op til vores soveværelsesdør, da sp mente han ligeså godt kunne blive derude og sove, når han var vant til det.
Vores dag kan fx se således ud.
Kl 6 vågner- får en flaske, sover så videre i slyngevugge m. Motor
Kl 7.30- vågner kommer ind i sengen hos mig og vi putter
Kl 7.45-8 - står vi op, får tøj på, medicin, og flaske
Kl 9.30-10 - lægges til lur i barnevognen - sover mellem 45 min- 2 timer (ofte 2 timer)
Kl 12 frokost- grød m. Frugtmos + flaske
Kl 14-15 - sover lur, hvis formiddagslur var kort sover han lang lur her ( ca 2 timer, og ellers 45 min)
Kl 17.30-18 - mos + flaske
Kl. 18-19 - kort lur på maks 45 min
Kl 21-22.30 - puttes til nat i egen seng (falder nemt i søvn), og så starter "showet" . Herfra er han vågen en gang i timen..
Kl. 2-3 - flaske
Skal lige siges han får mellem 5-7 flasker på et døgn.
Undskyld det lange, og måske uoverskuelige besked. Men jeg er godt brugt.
Hilsen
en træt og brugt mor