Brev:
At falde i søvn selv - 5 år, 10 mdr.
27. juni 2022
Alder:
5 år, 10 mdr.
At falde i søvn selv - 5 år, 10 mdr.
Kære Helen,
Vi har en datter på 5 år og 10 måneder. Om aftenen kl. 20 lægger vi hende til at sove med sit sovedyr, to godnathistorier, ”Jeg ved en lærkerede” med Søs Fenger på repeat og kaninlampen tændt. Vi bliver der, indtil hun sover.
Hun vågner 3-4 gange om natten og råber, hvorefter vi går ind i hendes værelse, indtil hun falder i søvn igen. Hun vågner oftest omkring kl. 6, hvor hun også råber.
Jeg tænker, hun råber om natten, fordi hun ikke ved, hvordan hun selv skal falde i søvn.
Spørgsmål: Kan det være en løsning at lære hende at falde i søvn selv ved gradvist om aftenen efter godnathistorier at sætte sig længere væk, indtil hun vænner sig til at falde i søvn selv?
Med venlig hilsen
Christian