Brev:
Ændre putteritual
20. juni 2022
Alder:
19 mdr.
Ændre putteritual
Hej Helen.
Jeg har en datter på 19 mdr, som så længe jeg kan huske har et putteritual med nattøj på, børste tænder, hun får en flaske med 150-180 ml MME stadig, ind i hendes tremmeseng som står ved sidemand min seng, nynner den samme sang som altid og så går jeg ud, nogle gange siger hun inden jeg har nynnet den færdig og andre gange mosler hun rundt efter jeg er gået, brokker sig ikke eller noget, men finder selv søvnen inden for 10 minutters tid.
Hun ELSKER sin natflaske og falder hent til ro med den i Munden, og derfor har jeg ikke fjernet den, men tænker også hun snart er for gammel til den. Ville det være ok med letmælk i, istedet? Jeg bryder mig ikke om tanken om at fjerne den helt, idet jeg ikke kan se hvordan hun ellers skulle kunne falde ned.. Boglæsning forbinder hun med aktivitet. Massage gider hun ikke ligge stille til.
Det skal også siges hun spiser få skefulde aftensmad.. Så frygter også hun bliver sulten gennem natten og vågner af det, nær hun ikke har fået et reelt måltid siden middag. Og jeg er helt i tvivl om hvordan hun puttes når hun ikke kan være i tremmesengen mere og skal i en juniorseng hun bare selv kan hoppe ud af. Det vil hun gøre hvis hun kan, er jeg ret sikker på.
Med venlig hilsen
mor!