Brev:
Putning om natten.
15. juni 2022
Alder:
2 år, 5 mdr.
Putning om natten.
Kære Helen.
Jeg er desperat efter hjælp. Min datter Lærke er 2,5 år. Der har efterhånden været mange uger med frygtelig putning, både for hende og mig.
Det har altid været sådan at jeg har ligget med hende til hun sov, det har været det der virkede bedst for os begge, og det har taget en halv time. Det indebar, læsning, snakke om dagen der gik, og en sang.
De her uger nu, har det taget op til to timer, og det er endt i skrig og gråd. Når jeg går ud fordi jeg ikke synes jeg skal ligge der mere, så render hun ud efter mig og begynder at græde. Så tager far over og følger hende ind igen, og så siger hun gå far, også siger han, jeg går først når du ikke er ked af det mere, og så holder hun op med at græde og falder faktisk i søvn inden for 10 min.
Jeg synes at hendes putning og min aften bliver ødelagt fordi vi begge to bliver kede af det. Jeg føler mig som den værste mor fordi jeg går og ikke “reagerer” på hendes gråd og lader faren overtage.
Jeg har brug for hjælp til det bliver en dejlig putning. Når hun fx skal passes, og bliver puttet af andre end mig, så siger hun at hun kan selv, og så går der ikke mere end 20 min, så sover hun.. gør jeg noget forkert?
Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men min egen barndom var fyldt med svigt fra min mor, som i tide og utide valgte flasken fremfor mig, så nu overkompenserer jeg jo alting, fordi jeg ikke vil svigte min egen datter. Så jeg er jo konstant ved hendes side.
Men som sagt, har jeg virkelig brug for hjælp.
Mange kærlige hilsner
Nanna