Putning om natten.

15. juni 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Putning om natten.

Kære Helen.

Jeg er desperat efter hjælp. Min datter Lærke er 2,5 år. Der har efterhånden været mange uger med frygtelig putning, både for hende og mig.

Det har altid været sådan at jeg har ligget med hende til hun sov, det har været det der virkede bedst for os begge, og det har taget en halv time. Det indebar, læsning, snakke om dagen der gik, og en sang.

De her uger nu, har det taget op til to timer, og det er endt i skrig og gråd. Når jeg går ud fordi jeg ikke synes jeg skal ligge der mere, så render hun ud efter mig og begynder at græde. Så tager far over og følger hende ind igen, og så siger hun gå far, også siger han, jeg går først når du ikke er ked af det mere, og så holder hun op med at græde og falder faktisk i søvn inden for 10 min.

Jeg ...

Annonce

... synes at hendes putning og min aften bliver ødelagt fordi vi begge to bliver kede af det. Jeg føler mig som den værste mor fordi jeg går og ikke “reagerer” på hendes gråd og lader faren overtage.

Jeg har brug for hjælp til det bliver en dejlig putning. Når hun fx skal passes, og bliver puttet af andre end mig, så siger hun at hun kan selv, og så går der ikke mere end 20 min, så sover hun.. gør jeg noget forkert?

Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men min egen barndom var fyldt med svigt fra min mor, som i tide og utide valgte flasken fremfor mig, så nu overkompenserer jeg jo alting, fordi jeg ikke vil svigte min egen datter. Så jeg er jo konstant ved hendes side.

Men som sagt, har jeg virkelig brug for hjælp.

Mange kærlige hilsner
Nanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor