Brev:
Bedre søvnrutiner
7. juni 2022
Alder:
2 år, 11 mdr.
Bedre søvnrutiner
Kære Helen
Min datter er nu knap 3 år og vores putning er bare blevet værre og værre.
De første knap 2 år sov hun i egen seng og kunne puttes ved at vi bare lagde hende i seng og sagde godnat og så faldt hun selv i søvn. Lige så stille begyndte hun at komme ind til os om natten for til sidst kun at ville sove i vores seng. Det accepterede vi fordi putningen stadigvæk gik så let. Men nu tager det ofte en time at få hende til st sove hvor vi lægger inde hos hende til hun sover.
Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan vi skal få vendt det. Skal vi starte med at få hende til at kunne falde i søvn selv eller med at sove i egen seng hvor vi så ligger inde på soveværelse til hun sover? Og hvordan skal vi få hende til at sove selv? Hun græder så snart vi siger vi går ud, og vi opgiver. Også selv om vi siger vi er lige udenfor soveværelse og ordner ting mv. hun vil have vi ligger inde ved hende og helst holde i hånd. Hun er egentlig ikke ked af at skulle i seng, men når vi ligger oppe siger hun at vi ike skal sove men bare slappe af. Og vi må ikke lukke øjnene.
Vi har en lille natlampe til da hun ikke kan lide det er helt mørkt. Jeg er virkelig frustreret over at putteseancen til bliver så drænende og lang, men har også svært ved at overskue hvordan vi bedst får det vendt så det heller ikke pludselig er vildt utrygt for hende.
De bedste hilsner
en træt mor