Bedre søvnrutiner

7. juni 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Bedre søvnrutiner

Kære Helen

Min datter er nu knap 3 år og vores putning er bare blevet værre og værre.

De første knap 2 år sov hun i egen seng og kunne puttes ved at vi bare lagde hende i seng og sagde godnat og så faldt hun selv i søvn. Lige så stille begyndte hun at komme ind til os om natten for til sidst kun at ville sove i vores seng. Det accepterede vi fordi putningen stadigvæk gik så let. Men nu tager det ofte en time at få hende til st sove hvor vi lægger inde hos hende til hun sover.

Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan vi skal få vendt det. Skal vi starte med at få hende til at kunne falde i søvn selv eller med at sove i egen seng hvor vi så ligger inde på soveværelse til hun ...

Annonce

... sover? Og hvordan skal vi få hende til at sove selv? Hun græder så snart vi siger vi går ud, og vi opgiver. Også selv om vi siger vi er lige udenfor soveværelse og ordner ting mv. hun vil have vi ligger inde ved hende og helst holde i hånd. Hun er egentlig ikke ked af at skulle i seng, men når vi ligger oppe siger hun at vi ike skal sove men bare slappe af. Og vi må ikke lukke øjnene.

Vi har en lille natlampe til da hun ikke kan lide det er helt mørkt. Jeg er virkelig frustreret over at putteseancen til bliver så drænende og lang, men har også svært ved at overskue hvordan vi bedst får det vendt så det heller ikke pludselig er vildt utrygt for hende.

De bedste hilsner
en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor