Brev:
Sover 1 lur om dagen
25. maj 2022
Alder:
11 mdr.
Sover 1 lur om dagen
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig for et stykke tid siden omkring aftenputning og natteroderi og det er der heldigvis styr på nu🤩
Vores datter er 11 mdr. og sover fra ca.19-19.30 -06-06.30 mere eller mindre hele natten. Vi har vækket hende om morgenen for at komme afsted til at hun kan nå at sove 1. Lur men vi ville godt kunne strække den lidt.
Hun har sovet ca. 1,5 time til formiddag og 1,5 time eftermiddag, og det har fungeret super fint.
Nu er dagplejemoren kommet og sagt at hun ikke rigtig sover til 1. Lur så hun har kun fået 1 lur fra 11.30 hvor hun sover 2,5-3 timer de sidste par dage. Vi har ingen udfordringer med at putte hende herhjemme til 1. Lur i weekenderne men ønsker at det er så ensformigt for hende så hun får en god rytme.
Mit spørgsmål er om det er okay sårn rent udviklings - mentalt eller ja hvad man siger? Jeg tænker jo hun sover de timer hun skal i døgnet men tænkte bare om det er for tidligt kun at sove 1 lur når man kun er 11 mdr. ?
Og lige til slut, hvornår fjerner man typisk aftenflasken (den sidste)?
Kærlig hilsen