Brev:
Søvnændring - 5 mdr.
10. maj 2022
Alder:
5 mdr.
Søvnændring - 5 mdr.
Hej Helen :-)
Min søn har lige rundet 5 måneder er flaskebarn og har faktisk sovet igennem uden mad (ca 20.00-06.00/07.00) siden han var 4 uger hvilket jo er skønt så man føler næsten det forbudt at klage over søvn :-) men..
De sidste 10 dage er han begyndt at vågne grædende om natten og får så en flaske (100ml) og falder i søvn med det samme og så tror han der er morgen kl 05 nu :-D hvor han ligger og snakker og “hygger” mens mor og far prøver at lege stille time med lukkede øjne for at indikere at der er “nat” er dette en fase han bare skal have lov at gå igennem eller kan vi gøre noget? Jeg har jo en indre frygt om at det pludselig bliver en “vane” med mad om natten og tidlig morgen tid.
For 14 dage siden begyndte vi på skemad hvilket er gået rigtig godt nogle dage spiser han meget og andre dage bliver det bare til lidt han får grød omkring frokost og tilbydes mos ved 17.30-18.00 tiden det som om dags rutinerne også er gået lidt i smadder pga tidlig morgen og kortere lure han har før hen haft rutine således.
Morgen/vågen 06-07 (flaske)
(Vågen ca 1 time) - lur i egen seng (45min)
Formiddagslur ca kl 10 (flaske)
Frokost 11.30 -12.00 (nu grød vand af kop)
Lur ca kl 13.30-14.00 (tilbydes flaske)
Sover ca 1,5 time
Tilbydes flaske kl 16.00
Powernap kl 17.00 (ca 30-45 min)
Mos vand af kop kl 18.00
19.30 gøres klar til seng (putteritial) flaske tør ble og sover kl 20
I nat vågnede han så kl 23.19 og græd og græd fik 100ml i sengen og sover til kl 05 (men nat flasken kunne han lige så godt ha vågnet og grædt efter kl 03 der er ikke rytme i hvornår han vil have den har også prøvet med drømmeflaske men uden effekt) og selvfølgelig efter vi er begyndt på ske mad er han faldet i flaske ml afhængig af hvor meget skemad han spiser svinger det mellem 700ml-800ml i døgnet før tog han ca mellem 900-1000ml
Har du nogle gode fif eller skal vi bare trøste os selv med det måske er en fase og der snart igen kommer mere faste rutiner? :-)
Hilsen
Line