Brev:
Årh nej - nu powernapper den lille igen
1. maj 2022
Alder:
6 mdr.
Årh nej - nu powernapper den lille igen
Kære Helen,
Jeg skriver, fordi at, vi simpelthen ingen rytme har - den eneste “rytme” vi har, er at vi går i seng kl. 19 (ca.), står op kl. 6 og den første lur ligger næsten altid kl. 7:30. Jeg har i en længere periode, kunne holde min datter vågen i to timer ml. hver lur - men den er helt gal nu.
Vores lille pige er begyndt at powernappe igen - måske det er et udviklingsspring? Normalt sover hun meget mere end 30-40 min. ad gangen, og fordi hun sover så korte lure nu, bliver hun også puttet mange gange på en dag…og er vågen kortere tid ad gangen. Ja, det er lidt en ond spiral. Jeg har forsøgt at forlænge hendes lure i barnevognen ved at trille den frem og tilbage, men det gider hun bestemt ikke! Vi har tidligere oplevet, at hun gsmodt kan vågne efter 30 min., men enten lagede hun sig bare til at sove videre eller også skulle hun lige trilles lidt.
Er det bare et udviklingsspring eller kan det skyldes noget andet.
Jeg ammer to gange i en vågenperiode, lige når hun vågner og i forbindelse med putning. Vi er først lige startet på grød, og det er hun ikke super begejstret for - der bliver ikke spist særligt meget, og det er kun én gang om dagen (efter den først lur).
Hun er en stor pige på 73 cm, og 9,5 kilo.
De bedste hilsner,
En træt mor - som synes det der powernapning er lidt hårdt