Brev:
Sove på eget værelse - 18 mdr.
28. april 2022
Alder:
18 mdr.
Sove på eget værelse - 18 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på knap 18 mdr, som indtil nu har sovet i sin egen seng ved siden af min seng i mit soveværelse (jeg er alene om hende). Jeg vil gerne have hende på eget værelse, som ligger to rum fra mit soveværelse (kun et gennemgangsværelse imellem os)…
Jeg har dog lidt svært ved at tage fat på det her projekt og er også lidt i tvivl om hvordan og hvordan jeg kan forvente hun reagere. Vi har lige været igennem et par uger hvor det tog 1,5-2 timer at putte og hun ikke sov særlig godt. For nogle måneder siden kunne jeg putte hende og gå, og så rodede hun rundt og fandt selv roen. Idag skal jeg blive derinde indtil hun sover, hvilket også er ok, det tager ca 15 min., men er hun vågen mens jeg går, græder og klynker hun til jeg kommer.
På eget værelse, tror jeg jeg ligger mig til at sove på en madras på gulvet ved siden af hende. Men som nætterne er lige nu, vågner hun mellem 1-3 gange og lige skal have hjælp til at finde sutten eller nussekluden, eller skal bare lige op og se om jeg nu ligger ved siden af hende i min seng. Og det gør måske jeg har lidt svært ved at se hun kan “finde ud af at sove på eget værelse”, da jeg jo ikke vil blive liggende inde ved hende om natten, mere end et par dage.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Lotte