Brev:
Sove i egen seng - 2 år, 2 mdr.
26. april 2022
Alder:
2 år, 2 mdr.
Sove i egen seng - 2 år, 2 mdr.
Kære Helen
Jeg håber at du kan hjælpe os med et par gode råd.
Vores dreng på 26 måneder har frem til han var 12 måneder altid sovet i sin egen seng på eget værelse. Han har aldrig ville sove hos os. Så startede separationsangsten, sidenhen en masse tænder og sygdom i forbindelse med institutionsopstart.
Han har derfor siden da altid kommet ind til os i løbet af natten. Til tider har vi haft perioder, hvor han kun ville puttes og sove i vores seng, hvilket vi har givet ham lov til. Men nu her 1 år efter har vi en dreng som vi kan putte i egen seng, men som konsekvent vågner efter enten 30 minutter, 45 minutter eller 1 time og råber og græder fordi han vil ind i den store seng og sove. Og han giver sig ikke indtil han får lov.
Min mand og jeg har skiftevis sovet med ham i nu et år, fordi vi ingen søvn får når vi alle sover sammen. Kom han ind midt på natten, fint nok. Men det er allerede kort tid efter han er faldet i søvn.
Hvordan kan vi bryde den vane han har fået med opvågning efter 30-45 min hvor at han insisterer på vores seng? Vi kan tydeligt mærke at det er en vane, for vi kan lægge ham i vores seng og gå med det samme, også lægger han sig bare og sover. Min mand og jeg vil virkelig gerne kunne sove sammen igen og finde en løsning, da det er enormt frusterende for os alle.
Venlig hilsen
den frustrerede mor