Sove i egen seng - 2 år, 2 mdr.

26. april 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Sove i egen seng - 2 år, 2 mdr.

Kære Helen

Jeg håber at du kan hjælpe os med et par gode råd.

Vores dreng på 26 måneder har frem til han var 12 måneder altid sovet i sin egen seng på eget værelse. Han har aldrig ville sove hos os. Så startede separationsangsten, sidenhen en masse tænder og sygdom i forbindelse med institutionsopstart.

Han har derfor siden da altid kommet ind til os i løbet af natten. Til tider har vi haft perioder, hvor han kun ville puttes og sove i vores seng, hvilket vi har givet ham lov til. Men nu her 1 år efter har vi en dreng som vi kan putte i egen seng, men som konsekvent vågner efter enten 30 minutter, 45 minutter eller 1 time og råber og græder fordi han vil ind ...

Annonce

... i den store seng og sove. Og han giver sig ikke indtil han får lov.

Min mand og jeg har skiftevis sovet med ham i nu et år, fordi vi ingen søvn får når vi alle sover sammen. Kom han ind midt på natten, fint nok. Men det er allerede kort tid efter han er faldet i søvn.

Hvordan kan vi bryde den vane han har fået med opvågning efter 30-45 min hvor at han insisterer på vores seng? Vi kan tydeligt mærke at det er en vane, for vi kan lægge ham i vores seng og gå med det samme, også lægger han sig bare og sover. Min mand og jeg vil virkelig gerne kunne sove sammen igen og finde en løsning, da det er enormt frusterende for os alle.

Venlig hilsen
den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.