Urolig nat

11. april 2022

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Urolig nat

Hej Helen.

Jeg har i et par måneder kunne puttet min pige på 17 mdr om aftnen på 5-10 min., ved at lægge hende i sengen, dynen omkring, give sut og nusseklud, kysse godnat og gå.. (ved jeg har været heldig) Hun rodede ofte rundt i noget tid kunne jeg høre og faldte hurtigt til ro. De sidste 5-6 dage hvis jeg gør det - roder hun rundt i mellem en halvanden time til to!!! Og hvis jeg bliver ved hende og nusser hende eller synger lidt, vågner hun lige så meget op og kan ikke finde ro.. Bliver jeg ved hende og gør ingenting er det det samme. Går jeg, er det det samme. Når hun endelig falder i søvn, sover hun ca 2,5-3 timer og så er hun urolig resten af natten. Sover måske tungt i en times tid indtil hun vågner op om morgenen.

Hun sover klart nok 3-3,5 time om dagen, fordi hun er så udkørt. (Før 1,5-2 timer) Ved der er en søvnperiode omkring de 18 mdr, men jeg er simpelthen ikke i stand til at passe mit arbejde. Jeg er virkelig på herrens mark….. Det er sådan BUM fra den ene dag til den anden.

Jeg har forsøgt mig med baby meditations musik, mere tøj på, mindre tøj. Jeg lufter altid godt ud ...

Annonce

... inden sengetid. Hun spiser fint gennem dagen. Dog har hun de sidste par dage haft mange tunge tisseble’er, det undre mig lidt, idet hun kun plejer have sådan alm. våde bleer, men nu har hun 2-3 meget tunge våde bleer. Øre er tjekket i sidste uge. Men altså….det her er virkelig ikke til at holde ud. Jeg er alene om hende, og det eneste tidspunkt jeg når at trække vejret, er en time til halvanden om aftnen efter hun sover, jeg er selv fuldstændig udkørt når klokken er 20.30-21.00……….

Hvis jeg tager hende op i min seng om aftenen og lader hende falde i søvn der, (er prøvet en gang) så sover hun forholdsvis hurtigt, men uroligt fra jeg lægger hende over i min seng og resten af natten. Hun har aldrig sovet i min seng før, og jeg vil helst ikke vende hende til det, idet jeg ikke får lukket et øje.

Jeg er SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal gøre og hvordan jeg hjælper hende bedst. Hun søger tryghed…det med jeg putter og går, ja så går der to timer med uro og hvor hun høvler rundt til hun sveder - og jeg går kun ind til hende hvis hun græder, men dethjllper som sagt ikke.. Hvad gør jeg??

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor