Brev:
Urolig nat
11. april 2022
Alder:
17 mdr.
Urolig nat
Hej Helen.
Jeg har i et par måneder kunne puttet min pige på 17 mdr om aftnen på 5-10 min., ved at lægge hende i sengen, dynen omkring, give sut og nusseklud, kysse godnat og gå.. (ved jeg har været heldig) Hun rodede ofte rundt i noget tid kunne jeg høre og faldte hurtigt til ro. De sidste 5-6 dage hvis jeg gør det - roder hun rundt i mellem en halvanden time til to!!! Og hvis jeg bliver ved hende og nusser hende eller synger lidt, vågner hun lige så meget op og kan ikke finde ro.. Bliver jeg ved hende og gør ingenting er det det samme. Går jeg, er det det samme. Når hun endelig falder i søvn, sover hun ca 2,5-3 timer og så er hun urolig resten af natten. Sover måske tungt i en times tid indtil hun vågner op om morgenen.
Hun sover klart nok 3-3,5 time om dagen, fordi hun er så udkørt. (Før 1,5-2 timer) Ved der er en søvnperiode omkring de 18 mdr, men jeg er simpelthen ikke i stand til at passe mit arbejde. Jeg er virkelig på herrens mark….. Det er sådan BUM fra den ene dag til den anden.
Jeg har forsøgt mig med baby meditations musik, mere tøj på, mindre tøj. Jeg lufter altid godt ud inden sengetid. Hun spiser fint gennem dagen. Dog har hun de sidste par dage haft mange tunge tisseble’er, det undre mig lidt, idet hun kun plejer have sådan alm. våde bleer, men nu har hun 2-3 meget tunge våde bleer. Øre er tjekket i sidste uge. Men altså….det her er virkelig ikke til at holde ud. Jeg er alene om hende, og det eneste tidspunkt jeg når at trække vejret, er en time til halvanden om aftnen efter hun sover, jeg er selv fuldstændig udkørt når klokken er 20.30-21.00……….
Hvis jeg tager hende op i min seng om aftenen og lader hende falde i søvn der, (er prøvet en gang) så sover hun forholdsvis hurtigt, men uroligt fra jeg lægger hende over i min seng og resten af natten. Hun har aldrig sovet i min seng før, og jeg vil helst ikke vende hende til det, idet jeg ikke får lukket et øje.
Jeg er SÅ meget i tvivl om hvad jeg skal gøre og hvordan jeg hjælper hende bedst. Hun søger tryghed…det med jeg putter og går, ja så går der to timer med uro og hvor hun høvler rundt til hun sveder - og jeg går kun ind til hende hvis hun græder, men dethjllper som sagt ikke.. Hvad gør jeg??
Hilsen mor