Spørgsmål til råd vedr aftenputning

7. april 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Spørgsmål til råd vedr aftenputning

Kære Helen,

Mange tak for råd til vores aftenputning. Vi har skruet op for mos og antal måltider i dag. Ellen har ikke helt finmotorikken til at holde fast på kogt frugt, men jeg vil prøve med nogle kogte grøntsagsstænger og agurk.

Vi havde rigtigt fint held med at lægge hende efter aftensmad kl 19:30. Der var heftig gråd i 20 min, men så sov hun også uafbrudt til kl 24:00. Derefter vågnede hun dog en gang i timen indtil klokken blev 04:00 og hun bestemt mente at ...

Annonce

... dagen var startet. Det giver i princippet god mening at hun var klar til dagen 2 timer før normalt, eftersom hun blev lagt 2 timer tidligere. Det er self. Ikke holdbart at skulle stå op hver dag kl 04:00. Så nu er spørgsmålet om du tror det er udtryk for en tilvænningsperiode eller om hun nærmere ikke helt er klar og vi skal holde fast i powernap og sen putning lidt endnu og så fokusere på maden i løbet af dagen?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Ellens mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke