Brev:
Nattegråd - 8 mdr.
17. marts 2022
Alder:
8 mdr.
Nattegråd - 8 mdr.
Hej Helen.
Denne gang kunne jeg godt tænkte mig, lidt råd til at blive klogere på hvad der mon skaber uro om natten.
Loui er nu blevet 8,5 måned og i løbet af den sidste måneds tid har vi oplevet, at han vågner helt utrøstelig om natten. I starten var det ca. 1 gang, men de sidste 2 uger, er det ca. 3-4 gange.
Han bliver puttet ca. 19.30 i egen seng, hvor han inden får en flaske og godnatsang, så lægger jeg ham i hans seng, med sut og nussekanin, derefter kan jeg gå ud, og han falder i søvn i løbet af ca. 5 min. Han taber sin sut i løbet af natten og græder efter den, men når han får den, falder han næsten altid til ro. Han okser rundt i alle mulige stillinger, mens sover ellers fint.
Et sted mellem 23 og 24 starter det så. Han græder og græder, skubber og sparker vores arme væk, hvis vi prøver at lægge en beroligende hånd på ham, skyder maven frem. Han skriger så meget, at han virker som om han er et helt andet sted.
Det eneste der har en effekt er, at han kommer ind til mig hvor han bliver ammet, og så kan han ofte falde til ro, og sove så videre i min seng, indtil et par timer senere, hvor det starter forfra. Hvis vi flytter ham efter han er faldet til ro, vil han hurtigt blive urolig igen.
Det er ikke vores indtryk at han er sulten, for ofte kan jeg mærke at han ikke spiser, men bare bruger mig som sut. Han får flaske 3 gange i døgnet på ca. 200 ml + morgenmad, frokost og aftensmad (grød, mos, kød, frugt osv.).
Vi prøvede også at give en panodil, for at se om han skulle have ondt, men det havde ingen effekt. Han har tidligere fået tjekket øre, og der er ingenting.
Han står op mellem 7.45 og 8.15, og sover to lure i løbet af dagen (uden denne uro), én på ca. 1,5 time og én på 40-60 min. Han er ellers glad i løbet af dagen, pludre, griner, drejer om sig selv og udforsker alting :)
Vi vil så gerne have at han kan sove i sin egen seng hele natten, hvilket han tidligere har gjort. Men lige nu gør vi hvad der fungerer.
Loui kom på eget værelse da han var ca. 5 måneder, fordi han "larmer" om natten. Min mand sov på hans værelse de første par måneder, for at kunne give ham sutten. Nu sover min mand så på kontoret, tæt på hans værelse, fordi vi fik mistanke om at han vækkede Loui, som er blevet ret lydfølsom. Han har prøvet at tage Loui ned til sig, og i starten fik han ham til ro, men nu er det kun mig han falder til ro hos.
Sker der mon noget her omkring 7-9 måneders alderen, der kan forklare denne uro?
Jeg starter snart på arbejde og det kunne være dejligt med lidt mere ro om natten.
Venlig hilsen
Hanne