Brev:
Spørgsmål ang. at få min søn til at sove - del 2
9. marts 2022
Alder:
3 mdr.
Spørgsmål ang. at få min søn til at sove - del 2
Hej Helen,
Tusind tak for at du delte dine tanker med mig ang. det første brev jeg sendte.
Jeg har lige nogle opfølgende spørgsmål og tanker, som jeg gerne ville høre din mening om.
Han har grædt og skreget rigtig meget de sidste par dage, som slet ikke ligner ham. Vi har fået en henvisning til en børnelæge, som skal undersøge ham i fht hvis han skulle have ondt et sted.
Siden sidst, har jeg taget dit råd til mig og gjort det, som jeg ved virker. Lige nu tager han derfor alle sine lurer i slyngevuggen og falder i søvn, når vi tænder støvsugeren. Her falder han for det meste i søvn i løbet af 5-15 min. uden gråd. Der er dog gange, hvor det ikke lykkedes. Han får nu også tilbudt flaske, inden han bliver puttet.
Vi har prøvet at give ham mere vågentid, men det resultere kun i, at han bliver endnu mere ulykkelig, så vi er stadig på ca 1 time og 15 min. før han puttes.
Jeg giver dig helt ret i, at jeg på det sidste har været ængstelig når han skal puttes. Det er jeg meget bevidst om nu og gemmer ængsteligheden væk, når han bliver puttet.
Det jeg bare ikke forstår er, at vi netop var kommet ind i en fantastisk rytme, hvor han sov første lur i slyngevuggen med lidt afslappende musik. 2. og 3. lur blev taget i barnevognen og det hele var for det meste uden brok og gråd. Jeg har derfor på dette tidspunkt overhoved ikke været ængstelig ved at putte ham, så jeg forstår ikke, at det er vendt fra den ene dag til den anden og det kun er støvsugeren der fungere nu.
Jeg ved selvfølgelig godt, at du nok heller ikke lige kan svare på det, men jeg er bare så forvirret. Han er lidt over 12 uger. Kan det være et af de her famøse tigerspring?
Jeg er desuden lidt bange for, om det så vil give ham en "afhængighed" af at støvsugeren skal tændes, før han vil sove om dagen? Men man kan selvfølgelig sige, at det åbenbart er noget han allerede har behov for nu?
Hvor længe vil du foreslå at vi fortsætter med det, før vi begynder at prøve noget andet (fx barnevogn og musik) igen? Eller skal vi bare prøve det en gang imellem og se om det kan lykkedes?
Venlig hilsen
Charlotte - en meget forvirret førstegangsmor