Brev:
Søvnudfordringer - 12 måneder
21. januar 2022
Alder:
12 mdr.
Søvnudfordringer - 12 måneder
Hej Helen
Du har været så sød at hjælpe tidligere med både søvn og mad, og nu prøver vi igen.
Vores datter er lige blevet 1 år. Hun er glad og trives. Hun kravler derude af, rejser sig op, går sidelæns, og er også begyndt at rejse sig helt selv fra siddende til stående og tage få skridt. Hun prøver at gå lidt, hvilket er virkelig fedt.
Men siden hun blev født har hun sovet elendigt. Hun har altid været super hurtig motorisk, og krybede alle steder som 5 måneder, kravlede som 7, gik sidelæns hurtigt efter og har bare været konstant aktiv. Hun har også tænder på vej - det synes jeg, at hun har hele tiden. Hun har 8 tænder, der er brudt igennem tandkødet og er helt ude. Hendes 4 hjørne tænder er alle på vej ud på samme tid. Så der sker meget.
Vores søvnproblem har været ret alvorlig i en måneds tid nu. Hun kommer i sin egen seng, som hun altid har gjort, men rejser sig op og vil bare ikke sove. Vi kan ikke ligge hende ned, for så græder hun. Vi prøver at fortælle hende, at hun skal ligge sig ned og sove, og nusser og siger shhh, men intet hjælper. Hun rejser sig bare. Det kan vare 1-1,5. Hun er tydeligvis træt, men græder først efter noget tid. Når hun endelig falder i søvn efter en laaaaaang kamp, så sover hun også super urolig om natten. Hun kan sagtens have laaange vågentimer ol natten.
Hendes dag ser sådan her ud:
Vågner omkring 7.30-8.30
Morgenmad 8-8.30 ish.. kommer selvfølgelig an på hvornår hun vågner
Mellemmåltid
Frokost kl. 11.15
Puttes klokken 12. Sover 1,5 time. Hun kan ikke sove mere. Hun trives fint med det og er glad og tilfreds.
Vågner og får mellemmåltid
Vi spiser aftensmad omkring 17.30.
Får godnatgrød klokken 19.
Puttes klokken 20.15 med en flaske. Tydeligt træt! Men alligevel starter hele showet…
I løbet af natten får hun ikke længere mælk, men bliver tilbudt vand, hvis det er.
Er det hendes udvikling? Tænder? Andet der kan være grunden til at hun lige pludselig ikke vil sove, og til at hun vågner og har så meget vågentid om natten.
De bedste hilsner
Trætte forældre