17 mdr står tidligt op - part III

19. januar 2022

Kategori:
Alder:
17 mdr.

17 mdr står tidligt op - part III

Kære Helen

Tak for dine svar.

Vi har nu forsøgt at putte tidligere hver morgen en periode som du har foreslået, men det er ikke muligt at putte ham før han har været vågen ca. 2 timer. Selvom vi skærer 15 min af gravist, men han er ikke træt nok. Desuden er det en svær øvelse i dagligdagen når vi skal aflevere i vuggestue og videre på arbejde.

Nu vækker vi ham simpelthen fra begge daglige lure, selvom jeg synes det er svært. Så han får ca 1 1/2 om morgenen fra ca 7-8.30 og ...

Annonce

... igen 1 1/2 time fra ca 12.30-14. Det fungerer fint på den måde at han helt konsekvent tager 30 min mere om natten nu, han vågner nærmest hver morgen på slaget 4.30🙏 Hvilket er luksus. Vi vil jo dog gerne at han vågner endnu senere.

Synes du det giver mening at skære ham ydeligere ned i hans daglige søvn, til fx 2-2 1/2 time (istedet for 3) - og håbe han lægger det til om natten. Han virker frisk og glad i dagtimerne selvom vi vækker ham.

Mange hilsener
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder