Brev:
17 mdr står tidligt op - part III
19. januar 2022
Alder:
17 mdr.
17 mdr står tidligt op - part III
Kære Helen
Tak for dine svar.
Vi har nu forsøgt at putte tidligere hver morgen en periode som du har foreslået, men det er ikke muligt at putte ham før han har været vågen ca. 2 timer. Selvom vi skærer 15 min af gravist, men han er ikke træt nok. Desuden er det en svær øvelse i dagligdagen når vi skal aflevere i vuggestue og videre på arbejde.
Nu vækker vi ham simpelthen fra begge daglige lure, selvom jeg synes det er svært. Så han får ca 1 1/2 om morgenen fra ca 7-8.30 og igen 1 1/2 time fra ca 12.30-14. Det fungerer fint på den måde at han helt konsekvent tager 30 min mere om natten nu, han vågner nærmest hver morgen på slaget 4.30🙏 Hvilket er luksus. Vi vil jo dog gerne at han vågner endnu senere.
Synes du det giver mening at skære ham ydeligere ned i hans daglige søvn, til fx 2-2 1/2 time (istedet for 3) - og håbe han lægger det til om natten. Han virker frisk og glad i dagtimerne selvom vi vækker ham.
Mange hilsener
De trætte forældre