Brev:
Kan man ændre den tid de vågner på?
18. januar 2022
Alder:
9 mdr.
Kan man ændre den tid de vågner på?
Hej Helen.
Er det muligt at ændre vores datters tid at stå op på? Hun står op kl 05.00 og NÆGTER at sove videre. Man kan se hun stadigvæk er træt, men hun kan ikke puttes igen.
Hun sover 1. Lur 2 timer efter hun er vågnet, den varer mellem 2-3 timer. Og næste og sidste lur er så 3-4 timer efter hun vågner fra 1. Lur. Se dagsrytmen længere nede.
Hun skal starte i vuggestue i denne uge og der er kun 1 pædagog på fra kl. 7-9 i vuggestuen, så det er ikke muligt for hende at få en lur i det tidsrum og vi så gerne vi kunne aflevere hende, hvor hendes 1. Lur bliver i vuggestuen frem for på altanen herhjemme, hvor vi jo så vil møde ret sent ind på job.
Men hvordan kan vi få vores datter til at sove til 07.00 og er det overhoved muligt? Ønsket er at hun vågner ved 07.00 og lægges så til lur kl 09.00 i vuggestuen..
Jeg prøvede en dag at vække hende efter 1,5 times morgenlur. Det resulterede i hun faldt i søvn igen kl 11.00 og vågnede 13.00 og så er der længe til 18.30. Det var ikke en succes 😅
Typisk dagsrytme.
05.00 vågner og er frisk
Morgenmad
06.00 træt igen, men vi holder den kørende med leg m.m
07.00 puttes til lur
10.00 vågner
Frokost
Leg m.m
Snack
13.00 lur
14.30 vågner
Eftermiddagsmad
17.30 aftensmad
18.30 puttes 210ml
18.40 sover
21.00 vågner 210ml
02.00 vågner 90ml
05.00 står op.
Som du kan se læse ønskede jeg gerne, at hendes dag måske startede kl 07.00 og sluttede 19.00 fx. Men hvordan kan man ændre i hendes rytme, når hun nægter at sove videre fra 05.00 uanset om jeg rykker puttetidspunktet om aftenen til 19.00. Hun sover ikke længere af den grund, hun mister bare noget mere nattesøvn og indtager det i løbet af dagsturene.
Bedste hilsner
Mette