Kan man ændre den tid de vågner på?

18. januar 2022

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kan man ændre den tid de vågner på?

Hej Helen.

Er det muligt at ændre vores datters tid at stå op på? Hun står op kl 05.00 og NÆGTER at sove videre. Man kan se hun stadigvæk er træt, men hun kan ikke puttes igen.
Hun sover 1. Lur 2 timer efter hun er vågnet, den varer mellem 2-3 timer. Og næste og sidste lur er så 3-4 timer efter hun vågner fra 1. Lur. Se dagsrytmen længere nede.

Hun skal starte i vuggestue i denne uge og der er kun 1 pædagog på fra kl. 7-9 i vuggestuen, så det er ikke muligt for hende at få en lur i det tidsrum og vi så gerne vi kunne aflevere hende, hvor hendes 1. Lur bliver i vuggestuen frem for på altanen herhjemme, hvor vi jo så vil møde ret sent ind på job.

Men hvordan kan vi få vores datter til at sove til 07.00 og er det overhoved muligt? Ønsket er at hun vågner ved 07.00 og lægges så til lur kl 09.00 i vuggestuen..

Jeg prøvede en dag at vække ...

Annonce

... hende efter 1,5 times morgenlur. Det resulterede i hun faldt i søvn igen kl 11.00 og vågnede 13.00 og så er der længe til 18.30. Det var ikke en succes 😅

Typisk dagsrytme.
05.00 vågner og er frisk
Morgenmad
06.00 træt igen, men vi holder den kørende med leg m.m
07.00 puttes til lur
10.00 vågner
Frokost
Leg m.m
Snack
13.00 lur
14.30 vågner
Eftermiddagsmad
17.30 aftensmad
18.30 puttes 210ml
18.40 sover
21.00 vågner 210ml
02.00 vågner 90ml
05.00 står op.

Som du kan se læse ønskede jeg gerne, at hendes dag måske startede kl 07.00 og sluttede 19.00 fx. Men hvordan kan man ændre i hendes rytme, når hun nægter at sove videre fra 05.00 uanset om jeg rykker puttetidspunktet om aftenen til 19.00. Hun sover ikke længere af den grund, hun mister bare noget mere nattesøvn og indtager det i løbet af dagsturene.

Bedste hilsner
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig