Brev:
Putning af snart 3 årig
8. december 2021
Alder:
2 år, 10 mdr.
Putning af snart 3 årig
Hej Helen
Tak for en virkelig god brevkasse 🙏🏼
Jeg har brug for et godt råd til min søn, som bliver 3 år om to måneder. Ind til nu har han sovet i sin egen seng, som står op ad vores og vi har puttet ham ved at blive liggende hos ham, til han sover.
Det har fungeret fint nok - eller lad mig sige det sådan, vi har valgt ikke at gøre noget anderledes, før vi havde muligheden for at rykke ham på eget værelse. Det kommer han inden for et par måneder, når vi forhåbentligt er færdig med at renovere. Og der vil jeg meget gerne lave nye rutiner for ham.
Min søn har aldrig rigtig været interesseret i bamser og lignende. Men han har derimod udviklet en passion for at nuldre albuer. Det lyder måske meget sødt. Det var det vist også i starten eller når han bare lige kryber op på skødet hen ad eftermiddagen, når han er træt. Men når han skal puttes til natten, bliver det næsten helt manisk for ham. Han nuldrer, hiver, trækker og niver i huden ved albuerne. Det behøver jeg sikkert ikke at sige er ret belastende. Det var ikke sådan i starten. Der var det noget mere harmløst, og derfor har vi nok også bare ladet det stå til alt for længe.
Jeg vil rigtig gerne af med denne dårlige vane. Og jeg vil rigtig gerne rykke ham på eget værelse og også meget gerne lære ham at falde i søvn uden vi bliver hos ham. Han blev storebror for 5 måneder siden, så jeg synes heller ikke helt jeg har tiden til at blive liggende hos ham om aftenen længere. Han er oftest ca en halv time om at falde i søvn, men indimellem op mod en time.
Når han sover middagslur i vuggestuen har han en bamse, som jeg ved han gerne vil sove med. Han får også en bamse, når jeg putter ham til lur herhjemme, og den accepterer han også og falder hurtigt i søvn i klapvognen. Han sover som oftest halvanden time til middag og bliver puttet kl. 19 til natten. Og så står han op ved 6-tiden for det meste.
Men når jeg giver ham bamsen om aftenen bliver den bare kylet på gulvet.
Det er jo klart, at vi bare skal sige, at der ikke er mere albue, men har du en god idé til, hvad vi ellers får skabt af rutine? For han er jo meget bevidst om, hvad han gerne vil nu, og han bliver rasende, når han ikke får lov at få den pokkers albue 😂
Kærlig hilsen
en mor, der gerne vil have sine albuer i fred 😅