Brev:
Blive eller forlade rummet, del 2
6. december 2021
Alder:
16 mdr.
Blive eller forlade rummet, del 2
Hej Helen.
Tusind tak for svar :-)
Har dog et par uddybende spørgsmål, jeg håber du har mulighed for at forklare :-)
Dejlig ide med bog i tremmesengen, dog ville vi ikke som det er nu, kunne få dem til at ligge ned i mens vi læser - de ville komme op og ville se med i bogen, og skulle pille eller gerne ville have bogen selv.
Hvad ville man gøre her?
Lade dem kigge med stående, også lægge dem ned til sidst?
eller hjælpe dem ned at ligge igen med det samme, også læse videre og indrage dem i bogen?
Eller hvad tænker du her kunne give mening at gribe det an?
Hvis det nu er fordi de har overskudsenergi de skal brænde af eller lige gear ned, så skriver du at det behøver vi ikke være med i, men også at de selvfølgelig ikke skal blive utrygge og kede hvis vi går.
Det er bare hvis vi går ud af rummer, går der Max 20sekunder inden de vil begynde at give lyd fra sig, at de godt er klar over vi er gået, og ikke synes det er fedt. Hvis vi ikke når vi kommer ved første markering, ville de blive kede af det.
Vi går selvfølgelig ind - men Ville du så anbefaler vi lægger dem ned igen - eller kan du uddybe hvad du mener vi kunne gribe det an på? :-)
Derudover giver vi pigerne bad et par gange om ugen som det er nu efter spisetid. Vi synes ikke det virker mere afslappende for dem, men måske det faktisk frisker dem lidt op. Ikke at de er svære at putte, men energien er som den plejer og de virkelig hygger sig de to trunter. Vil du alligevel tænke de skulle bades hverdag alligevel.
De har generelt er højst aktivitets niveau, også om aften. Pigerne har jo hinanden, så de gejler hinanden op, selvom vi prøver at tilbyde ro, nusses, bog, massage mm. De gider simpelthen ikke, da søster er langt sjovere at løbe efter 😄 vi ligger os ofte på en madras med børne, og prøve at læse og nusse dem, men de kaster sig rundt og hygger, og løber efter hinanden - og vi kan jo ikke endnu forklare at vi skal gear ned 😄 De kan godt lide at putte, men de fjoller gerne imens og laver spillopper 😄
En anden tanke, du nævner godnatmåltid - men virker som pigerne ikke er interesseret - de spiser pigerne godt igennem dagen, og er jo stadigvæk nogle piger der har en god vægt og er robuste - vi har førhen tilbudt lidt banan før sengetid, men de gider sjældent, så vi stoppede igen. Vi spiser aftensmad kl 17:30. Sjældent men sker at aftensmaden ikke har interesse, så tilbyder vi rugbrød enten bare em smør eller leverpostej, hvad altid er et hit.
Skal vi blive ved med at tilbyde godnat måltid også - eller hvad er dine tanker her?
God dag, og glædelig jul
Fra Nora & Ella’s forældre