Blive eller forlade rummet, del 2

6. december 2021

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Blive eller forlade rummet, del 2

Hej Helen.

Tusind tak for svar :-)
Har dog et par uddybende spørgsmål, jeg håber du har mulighed for at forklare :-)

Dejlig ide med bog i tremmesengen, dog ville vi ikke som det er nu, kunne få dem til at ligge ned i mens vi læser - de ville komme op og ville se med i bogen, og skulle pille eller gerne ville have bogen selv.
Hvad ville man gøre her?
Lade dem kigge med stående, også lægge dem ned til sidst?
eller hjælpe dem ned at ligge igen med det samme, også læse videre og indrage dem i bogen?
Eller hvad tænker du her kunne give mening at gribe det an?

Hvis det nu er fordi de har overskudsenergi de skal brænde af eller lige gear ned, så skriver du at det behøver vi ikke være med i, men også at de selvfølgelig ikke skal blive utrygge og kede hvis vi går.
Det er bare hvis vi går ud af rummer, går der Max 20sekunder inden de vil begynde at give lyd fra sig, at de godt er klar over vi er gået, og ikke synes det er fedt. Hvis vi ikke når vi kommer ved første markering, ville de blive kede af det.
Vi går selvfølgelig ind - men Ville du så anbefaler vi lægger dem ned igen - eller kan du uddybe hvad du mener vi kunne gribe det an på? :-)

Derudover giver vi pigerne bad et par gange om ugen som det er nu efter spisetid. Vi synes ikke det virker mere afslappende for dem, men måske ...

Annonce

... det faktisk frisker dem lidt op. Ikke at de er svære at putte, men energien er som den plejer og de virkelig hygger sig de to trunter. Vil du alligevel tænke de skulle bades hverdag alligevel.

De har generelt er højst aktivitets niveau, også om aften. Pigerne har jo hinanden, så de gejler hinanden op, selvom vi prøver at tilbyde ro, nusses, bog, massage mm. De gider simpelthen ikke, da søster er langt sjovere at løbe efter 😄 vi ligger os ofte på en madras med børne, og prøve at læse og nusse dem, men de kaster sig rundt og hygger, og løber efter hinanden - og vi kan jo ikke endnu forklare at vi skal gear ned 😄 De kan godt lide at putte, men de fjoller gerne imens og laver spillopper 😄

En anden tanke, du nævner godnatmåltid - men virker som pigerne ikke er interesseret - de spiser pigerne godt igennem dagen, og er jo stadigvæk nogle piger der har en god vægt og er robuste - vi har førhen tilbudt lidt banan før sengetid, men de gider sjældent, så vi stoppede igen. Vi spiser aftensmad kl 17:30. Sjældent men sker at aftensmaden ikke har interesse, så tilbyder vi rugbrød enten bare em smør eller leverpostej, hvad altid er et hit.
Skal vi blive ved med at tilbyde godnat måltid også - eller hvad er dine tanker her?

God dag, og glædelig jul
Fra Nora & Ella’s forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder