Brev:
Putning i egen seng og dagsrytme 9 mdr
23. november 2021
Alder:
9 mdr.
Putning i egen seng og dagsrytme 9 mdr
Kære Helen
Lillesøster er nu 9 mdr gammel om få dage og i den forbindelse, vil vi gerne have hjælp til en ny dagsplan fra dig. Pt ser den ca. således ud.
Vågner ved 7 tiden (plus minus en halv time)
Morgenmad
Formiddagsmad
Puttes kl. 09 og sover ca. 1,5 - nogle gange 2 timer
Middagsmad
Ammes eller flaske
Puttes igen ved 13-14 tiden og sover knap en time.
Eftermiddagsmad
Er typisk super træt igen mellem 16-17, hvor vi så er nødt til at putte hende knap en time igen, og måske er det her problemet er.
Aftensmad
Puttes i seng ved ca. 19.30 tiden. Sover uroligt med mange opvågninger indtil kl. 23, hvor hun falder i dyb søvn
Får mad 1-2 gange pr nat
Vi har prøvet at gøre meget for at strække luren over middag - uden held. Kan det være den sene lur, der gør, at hun sover så let om aftenen?
Vi har derudover store problemer med at putte hende i egen seng om aftenen. Hun har den sidste uge lært at sætte sig op og rejse sig, hvilket hun konstant gør. Når jeg ligger hende i sengen, går der 10 sekunder, før hun står op. Når jeg så stille ligger hende ned, bliver hun meget sur. Jeg har også forsøgt at ligge en hånd stille på hende, men det er som om, hun slet ikke kan finde ro, nu hvor hun kan så meget. Derfor ender jeg med at svøbe hende i dynen og ligge hende i slyngevuggen, hvor hun sover på 5 min. Desværre bare uroligt. Når jeg selv går i seng ved 23 tiden bærer jeg hende uden problemer over i min seng, hvor hun sover godt (så længe det er op ad mig) til næste morgen med 1-2 korte amninger, hvor hun spiser meget begrænset.
Har du råd til en bedre søvn først på aftenen og gerne i egen seng?
Hvor meget mælk skal en baby på 9 mdr have? Hun vejer knap 10 kg.
Hilsen den spørgende mor