Brev:
Vågner hver time
15. november 2021
Alder:
5 mdr.
Vågner hver time
Kære Helen.
Vi prøver at følge dine råd fra sidst. Dog plus lidt. Han virker meget ivrig for at få grød, og sulten, så han bliver tilbudt grød to gange kl 11, som så nogle gange bliver kl 10, andre gange kl 12, fordi hans formiddagslur svinger fra 30 min til halvanden time fra alt ml 08:30 til 09:30, og så igen når storebror får aftengrød. Samt en gang mos til aftensmaden.
Middagsluren svinger fra 30 min de fleste gange til 2 timer og 20 min. Typisk starter den først ca 13:00 uanset hvordan tidligere lur har set ud.
Sen eftermiddag/tidlig aften er der sjældent noget af. Hvis overhovedet, så maks 30 min. Når han vågner fra middagsluren ml kl 13:40 og 15:30 så ender næste putning med at blive til natten kl 19:30-21:30
Jeg ved godt at du siger, jeg skal forsøge at give ham en rytme. Men hvordan gør man det hvis han ikke vil “lege med”?
Mens storebror var nem at putte fra en tidlig alder, så har vi ikke fundet et putteritual der fungerer med lillebror.
Natten igennem er ham begyndt at ville hjælpes videre hver halve eller hele time. Tidligere kunne jeg nogle gange lykkes med at holde i hånd eller lægge en hånd på hans bryst, men nu græder han bare højere og højere indtil han kommer op i armene. Dér falder han til ro og kan lægges igen, for at vil op igen en time senere.
Hvis jeg er heldig, så sover han dog 3 timer i streg først på aftenen.
Hvad filan gør jeg?
Termin 6. Juni.
Hilsen mor