Vågner hver time

15. november 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner hver time

Kære Helen.

Vi prøver at følge dine råd fra sidst. Dog plus lidt. Han virker meget ivrig for at få grød, og sulten, så han bliver tilbudt grød to gange kl 11, som så nogle gange bliver kl 10, andre gange kl 12, fordi hans formiddagslur svinger fra 30 min til halvanden time fra alt ml 08:30 til 09:30, og så igen når storebror får aftengrød. Samt en gang mos til aftensmaden.

Middagsluren svinger fra 30 min de fleste gange til 2 timer og 20 min. Typisk starter den først ca 13:00 uanset hvordan tidligere lur har set ud.

Sen eftermiddag/tidlig aften er der sjældent noget af. Hvis overhovedet, så maks 30 min. Når han vågner fra middagsluren ml kl 13:40 og 15:30 så ender næste putning med at blive til ...

Annonce

... natten kl 19:30-21:30

Jeg ved godt at du siger, jeg skal forsøge at give ham en rytme. Men hvordan gør man det hvis han ikke vil “lege med”?

Mens storebror var nem at putte fra en tidlig alder, så har vi ikke fundet et putteritual der fungerer med lillebror.

Natten igennem er ham begyndt at ville hjælpes videre hver halve eller hele time. Tidligere kunne jeg nogle gange lykkes med at holde i hånd eller lægge en hånd på hans bryst, men nu græder han bare højere og højere indtil han kommer op i armene. Dér falder han til ro og kan lægges igen, for at vil op igen en time senere.

Hvis jeg er heldig, så sover han dog 3 timer i streg først på aftenen.

Hvad filan gør jeg?

Termin 6. Juni.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor