Skubber febrilsk sutten ud og vil have den igen

5. november 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Skubber febrilsk sutten ud og vil have den igen

Hej Helen.

Min søn på snart 2 mdr. Har svært ved at falde sove. Han falder ikke i søvn af sig selv og kan derfor være vågen 6-8 timer, hvis han ikke tvinges. Han skal enten vugges i barnevognen eller i armene. Han er en stor fyr på 60 cm og 6 kg og derfor tung at have i armene.
Når han kommer i barnevognen/liften falder han til ro, men så snart han er ved at falde i søvn, basker han febrilsk med armene, spænder i krop , græder og sutten baskes ud. Kort tid efter kalder han efter sutten. Det gælder også når han skal falde til ro i vores arme. Det er stort set sådan hver gang han skal puttes.

Det er meget normalt, at det varer omkring en 1 time til halvanden før han falder i søvn. Derefter sover han så gerne 2-3 timer.

Han har døjet meget ...

Annonce

... med maven inkl. Refluks, hvorfor han sover med hævet hoved. Han virker ikke længere til at have ondt i maven, men får stadig refluks både i silent og alm.

Han får kun mme (HA).
Lige nu får han mad, når han vågner, så pusler vi og leger en 1-1,5 time, og når han bliver træt og lægges i liften. Han kan nemlig ikke bare blive liggende og falde i søvn.. det vil han ikke. ..og så starter hele mølle med sut ud og sut ind...

Ofte falder han jo først i søvn lige inden han skal i spise igen, men er vi nu begyndt at se bort fra for ellers får han ikke sovet.

Er der noget jeg kan gøre anderledes? Er det blot en fase eller er der noget jeg gør helt forkert?

Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe mig med, at hjælpe min bette fyr.

Venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor