Brev:
Skubber febrilsk sutten ud og vil have den igen
5. november 2021
Alder:
2 mdr.
Skubber febrilsk sutten ud og vil have den igen
Hej Helen.
Min søn på snart 2 mdr. Har svært ved at falde sove. Han falder ikke i søvn af sig selv og kan derfor være vågen 6-8 timer, hvis han ikke tvinges. Han skal enten vugges i barnevognen eller i armene. Han er en stor fyr på 60 cm og 6 kg og derfor tung at have i armene.
Når han kommer i barnevognen/liften falder han til ro, men så snart han er ved at falde i søvn, basker han febrilsk med armene, spænder i krop , græder og sutten baskes ud. Kort tid efter kalder han efter sutten. Det gælder også når han skal falde til ro i vores arme. Det er stort set sådan hver gang han skal puttes.
Det er meget normalt, at det varer omkring en 1 time til halvanden før han falder i søvn. Derefter sover han så gerne 2-3 timer.
Han har døjet meget med maven inkl. Refluks, hvorfor han sover med hævet hoved. Han virker ikke længere til at have ondt i maven, men får stadig refluks både i silent og alm.
Han får kun mme (HA).
Lige nu får han mad, når han vågner, så pusler vi og leger en 1-1,5 time, og når han bliver træt og lægges i liften. Han kan nemlig ikke bare blive liggende og falde i søvn.. det vil han ikke. ..og så starter hele mølle med sut ud og sut ind...
Ofte falder han jo først i søvn lige inden han skal i spise igen, men er vi nu begyndt at se bort fra for ellers får han ikke sovet.
Er der noget jeg kan gøre anderledes? Er det blot en fase eller er der noget jeg gør helt forkert?
Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe mig med, at hjælpe min bette fyr.
Venlig hilsen
Mor