Brev:
Baby 4 måneder
30. oktober 2021
Alder:
4 mdr.
Baby 4 måneder
Hej Helen
Jeg skriver til dig da jeg er ret meget i vildrede, træt, frustreret og ked af det. Og ved egentlig ikke hvor jeg skal begynde, men nu prøver jeg.
Jeg har en pige på 4 måneder som jeg har nogle udfordringer med, først og fremmest i forhold til søvn om dagen. Hun har rigtig svært ved at falde i søvn om dagen. Hun får primært sine lure i slyngevugge med motor, som jeg egentlig synes har fungeret ret fint indtil nu, men selv der har hun ofte svært ved at falde i søvn nu. Hun sover som vinden blæser og der er absolut ingen rytme i nogle af lurerne. Men får hun dem tilgengæld ikke og ikke sover længe nok, bryder verden helt sammen. Kan se at du foreslår andre at få lidt mere faste rytmer og give mad (flaske for vores vedkommende) inden lur, men hun bliver stik tosset både hvis vi prøver at give mad uden hun er sulten og hvis vi får lagt hende uden hun er træt nok.
Om aftenen er der ingen problemer, hun bliver måske lidt utilfreds når vi ligger hende, men det går hurtigt over og hun falder hurtigt til ro og falder i søvn efter Maks en halv time med sang og nus.
Barnevognen er hun ikke super glad for, nogle dage kan jeg godt få hende til at sove der, men så sover hun Maks 1 time, jeg kan ikke få hende videre i søvnen og så er resten af dagen næsten altid ødelagt.
Det næste er, at jeg føler hun stort set altid er utilfreds og brokker sig og er ked af det, uanset om vi leger, tumler, sidder stille, ligger i kravlegård osv. Vi har haft en hård start med hende hvor hun skreg fra 18-23 hver eneste aften i 2 måneder ca og generelt været ret ked af det for det meste. Jeg har haft nogle gode dage med hende først på ugen hvor hun stort set har været glad hele dagen og tænkte yes, nu er hun blevet 4 måneder og nu er det endelig vendt! Men så brød helvedet løs igen og de sidste par dage har hun kun været glad, smilende og pludrende lige når hun vågner (efter kamp med søvn), når hun får skiftet ble efterfølgende og ellers har det været brok og gråd resten af dagene:(
Jeg føler, at vi har prøvet alt, hun vil ikke i bæresele og lignende og hun er tjekket af både osteopat, fysioterapeut osv og der burde ikke være noget med hende fysisk i hvert fald.
Vi kommer ikke ud medmindre at vi virkelig skal noget (læge osv), da hun har så svært ved at sove i dagtimerne og bliver så ulykkelig hvis hun ikke får sovet nok. Så alt hvad der hedder mødregruppe, babysvømning, besøg osv er der intet af.
Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind og er så ked af det og ved snart ikke hvad jeg skal gøre:( Håber du kan komme med lidt råd eller fortælle mig om det er normalt? Jeg føler mig som verdens dårligste mor der ikke kan passe og tilfredsstille mit eget barn:(
Venlig hilsen
S