Brev:
Natflaske - 9 mdr.
25. oktober 2021
Alder:
9 mdr.
Natflaske - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har behov for lidt hjælp/rådgivning i forhold til natflasken..
Vores pige er 9 mdr og kunne for 14dage siden pludselig undvære flasken om natten. Eller rettere sagt hun sov pludselig igennem fra kl. 19 til kl. 6 Hun blev puttet med sin flaske (240ml) og så sov hun til næste morgen uden behov for yderligere en flaske i løbet af natten og heller ingen små opvågninger hvor hun skal have sutten igen.
Men.. det varede kun 1 uge og for 7 dage siden begyndte hun igen at have små opvågninger hvor vi skal ned og give sutten (nok 3gange indtil kl3) og en opvågning kl. 3 hvor hun ikke falder til ro før hun har fået en flaske (forsøger kun at give hende 90-120ml, da hun ellers ikke vil spise morgen mad næste morgen).. hun ville dog sagtens kunne spise mere end de 120ml der kl.3..
Mit spørgsmål er nu?
Skal vi bare fortsætte med flaske og give hende der kl. 3? Eller hvordan skal vi gribe det an? Og er det normalt at de med 9mdr fortsat har små opvågninger (falder i søvn så snart hun får sutten. Bruger suttesnor om natten da hun så selv ofte kan finde den)
Hun spiser virkelig godt og meget mad i løbet af dagen, men hun virker så sulten der midt på natten.. og det jo ikke meningen at hun igen skal vende sig til at spise der.
Hvis det kan hjælpe så ser hendes dag således ud:
Kl. 6 står op
Kl. 7 får morgen mad (alt fra grød til toast med smørost eller yoghurt)
Kl. 7.30 afleveres i vuggestue
Kl. 8.30 får snack (oftest knækbrød)
Kl. 8.30-9.00 puttes til formiddag og sover mellem 1-2timer
Kl. 11-11.30 frokost (rugbrød og en varm ret m. Grønt til)
Kl. 12.30-13.00 puttes til middag og sover mellem 1-2timer
Kl. 14.00-15.00 frugt og nogle gange lidt grød
Kl. 15.30 hentes i vuggestuen
Kl. 16.00 nogle gange 30min lur hvis hun er vågnet før kl. 14 til middag.
Kl. 17.00-17.30 aftensmad og spiser hvad vi får
Kl. 19 puttes til nat med flaske 240ml
Nogle gange vil hun suppleres med yderligere 120ml kl. 22-23
Og så den igen kl.3..
Hilsen herfra :)