Natflaske - 9 mdr.

25. oktober 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Natflaske - 9 mdr.

Hej Helen

Jeg har behov for lidt hjælp/rådgivning i forhold til natflasken..

Vores pige er 9 mdr og kunne for 14dage siden pludselig undvære flasken om natten. Eller rettere sagt hun sov pludselig igennem fra kl. 19 til kl. 6 Hun blev puttet med sin flaske (240ml) og så sov hun til næste morgen uden behov for yderligere en flaske i løbet af natten og heller ingen små opvågninger hvor hun skal have sutten igen.

Men.. det varede kun 1 uge og for 7 dage siden begyndte hun igen at have små opvågninger hvor vi skal ned og give sutten (nok 3gange indtil kl3) og en opvågning kl. 3 hvor hun ikke falder til ro før hun har fået en flaske (forsøger kun at give hende 90-120ml, da hun ellers ikke vil spise morgen mad næste morgen).. hun ville dog sagtens kunne spise mere end de 120ml der kl.3..

Mit spørgsmål er nu?
Skal vi bare fortsætte med flaske og give hende der kl. 3? Eller hvordan skal vi gribe det an? Og er det normalt at de med 9mdr fortsat har små opvågninger (falder i søvn så snart hun får ...

Annonce

... sutten. Bruger suttesnor om natten da hun så selv ofte kan finde den)

Hun spiser virkelig godt og meget mad i løbet af dagen, men hun virker så sulten der midt på natten.. og det jo ikke meningen at hun igen skal vende sig til at spise der.

Hvis det kan hjælpe så ser hendes dag således ud:

Kl. 6 står op

Kl. 7 får morgen mad (alt fra grød til toast med smørost eller yoghurt)

Kl. 7.30 afleveres i vuggestue

Kl. 8.30 får snack (oftest knækbrød)

Kl. 8.30-9.00 puttes til formiddag og sover mellem 1-2timer

Kl. 11-11.30 frokost (rugbrød og en varm ret m. Grønt til)

Kl. 12.30-13.00 puttes til middag og sover mellem 1-2timer

Kl. 14.00-15.00 frugt og nogle gange lidt grød

Kl. 15.30 hentes i vuggestuen

Kl. 16.00 nogle gange 30min lur hvis hun er vågnet før kl. 14 til middag.

Kl. 17.00-17.30 aftensmad og spiser hvad vi får

Kl. 19 puttes til nat med flaske 240ml

Nogle gange vil hun suppleres med yderligere 120ml kl. 22-23

Og så den igen kl.3..

Hilsen herfra :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.