Urolig nattesøvn - 1 mdr.

19. oktober 2021

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Urolig nattesøvn - 1 mdr.

Hej Helen😊

Tak for dit svar vedr. urolig nattesøvn. Da det ikke er blevet bedre forsøger jeg lige at få dit råd igen.

Lillebror nærmer sig nu 5 uger, og jeg havde håbet, at det snart blev bedre. Han sover oftest et stræk (inden første natteamning), hvor han ikke øffer og møffer og knirker og knager, men når han så er blevet ammet starter showet. Det betyder, at vi ikke får meget søvn resten af natten.

Jeg har prøvet at hæve madrassen. Ligesom han også bliver svøbt, men intet hjælper. Jeg har det selv mistænkt for, at det er de små tarme, som arbejder på højtryk. Nogle gange kommer han nemlig med et ordentlig brøl, når der kommer en prut om natten, ligesom der han bliver rolig, hvis han laver i bleen. Det er bare oftest først i de tidligere morgentimer, at der er hul igennem, og så har vi alle haft en dårlig nat siden f.eks. kl 02.

Har du en ide, hvad det kan være? Og hvordan jeg kan afhjælpe det? Har fået ham tjekket ved Osteopat og senest kiropraktor, der ...

Annonce

... behandler ham for en voldsom spænding i nakken.

Er der nogle fødevarer/drikke, som jeg skal holde mig fra?

Han er ammebarn og følger sin kurve. Dog skrev du i dit sidste svar, at jeg skulle kigge på hans søvn i løbet ad dagen. Han har jo ikke en rytme endnu, men vi har snakket om at han sover en del - måske for meget? Han sover nærmest hele formiddagen og middagen væk - han vågner kun lige for at spise og så sover han igen - måske 4-5 timer. Vi putter ham ikke efter måltid - han falder simpelthen selv i søvn ved brystet og er nærmest ikke vågen, når han melder sig til. Dernæst er han vågen i 1-2,5 time, og så sover han igen i lang tid. Jeg vil tro, at han i løbet ad dagen er vågen i ca 5-6 timer. Er det for lidt? Hvis ja - hvordan ændrer vi det uden st få en ulykkelig overtræt dreng?

Ser frem til at høre fra dig for vil virkelig snart gerne have noget søvn😊

Ps. Vi sørger for at være stille om natten - putter ham i nattøj, svøber ham og tænder ikke for meget lys.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.