Brev:
Urolig nattesøvn - 1 mdr.
19. oktober 2021
Alder:
1 mdr.
Urolig nattesøvn - 1 mdr.
Hej Helen😊
Tak for dit svar vedr. urolig nattesøvn. Da det ikke er blevet bedre forsøger jeg lige at få dit råd igen.
Lillebror nærmer sig nu 5 uger, og jeg havde håbet, at det snart blev bedre. Han sover oftest et stræk (inden første natteamning), hvor han ikke øffer og møffer og knirker og knager, men når han så er blevet ammet starter showet. Det betyder, at vi ikke får meget søvn resten af natten.
Jeg har prøvet at hæve madrassen. Ligesom han også bliver svøbt, men intet hjælper. Jeg har det selv mistænkt for, at det er de små tarme, som arbejder på højtryk. Nogle gange kommer han nemlig med et ordentlig brøl, når der kommer en prut om natten, ligesom der han bliver rolig, hvis han laver i bleen. Det er bare oftest først i de tidligere morgentimer, at der er hul igennem, og så har vi alle haft en dårlig nat siden f.eks. kl 02.
Har du en ide, hvad det kan være? Og hvordan jeg kan afhjælpe det? Har fået ham tjekket ved Osteopat og senest kiropraktor, der behandler ham for en voldsom spænding i nakken.
Er der nogle fødevarer/drikke, som jeg skal holde mig fra?
Han er ammebarn og følger sin kurve. Dog skrev du i dit sidste svar, at jeg skulle kigge på hans søvn i løbet ad dagen. Han har jo ikke en rytme endnu, men vi har snakket om at han sover en del - måske for meget? Han sover nærmest hele formiddagen og middagen væk - han vågner kun lige for at spise og så sover han igen - måske 4-5 timer. Vi putter ham ikke efter måltid - han falder simpelthen selv i søvn ved brystet og er nærmest ikke vågen, når han melder sig til. Dernæst er han vågen i 1-2,5 time, og så sover han igen i lang tid. Jeg vil tro, at han i løbet ad dagen er vågen i ca 5-6 timer. Er det for lidt? Hvis ja - hvordan ændrer vi det uden st få en ulykkelig overtræt dreng?
Ser frem til at høre fra dig for vil virkelig snart gerne have noget søvn😊
Ps. Vi sørger for at være stille om natten - putter ham i nattøj, svøber ham og tænder ikke for meget lys.