Hvorfor vågner hun så ofte om aftenen/natten?

4. oktober 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hvorfor vågner hun så ofte om aftenen/natten?

Hej Helen.

Tak for dit svar sidst. Jeg skrev ind, at vores datter primær kun vil spise aften og nat. Vi har arbejdet på, at hun spiser mere om dagen og er godt i gang med grøden/mosen efter aftale med SP. Udfordringen rammer som så mange andre natten / aften. Vi er virkelig oppe ofte.

Selvom hun falder i søvn uden bevægelse, uden sang eller altid fysisk tilstedeværelse og altså med Max 20min putning, ja så vågner hun virkelig ofte. Sådan har det været siden hun var 1 mdr.

Til aften giver vi hende kys på panden. Siger at nu er det nat og vi er ude i stuen og døren er på klem. Så lægger hun og kejter lidt, får sutten et par gange og får snakket af og evt. lidt pylreri de sidste 3-5min. Dagrytme synes vi også der er styr på. Hun har aldrig været den helt store spiser, men vi får mellem 100-150ml i hende pr flaske. Hun puttes kun til nat i hendes seng, ellers er det barnevogn og evt. sidste lur i slyngevuggen.

Typisk dag:
06.00 står op får flaske 150ml (morgenhygger)
07.30 lægges til søvn
09.00 vågner får grød 1/2 dl+ vand af kop ...

Annonce

... (leger/tumler)
11.00 lægges til søvn får flaske 120ml
12.30 vågner (tager i MG ellee får besøg, leger/tumler)
15.00 lægges til søvn får flaske 120ml
16.00 vågner får mos 1/2dl + vand af kop (leger tumler)
17.00 bad
17.45 får flaske 150ml
18.00 lægges til lur i egen seng
18.20/30 sover

Udfordringen.
19.45 vågner klynker , får sut
20.00 vågner klynker, får sut
21.00 vågner (græder og stopper ikke før hun får mad. Og ja vi har prøvet med vand.
22.00 vågner klynker, får sut
00.30 vågner (græder og stopper ikke før hun får mad. Og ja vi har prøvet med vand)
04.00 vågner klynker, får sut
06.00 vågner i snakke humør glad og tilfreds

Mine spørgmål.
Er det helt normalt i den alder med det indtag, at hun skal have mad 3 gange mellem 17.45-00.30?
Hvordan pokker undgår vi alle de aften og natteopvågninger, hvor vi skal ind og give sut og sige shhhh..?
Er ved at blive bims :D

Måske det er helt normalt , måske du har forklaring på hvorfor hun vågner så ofte. Måske du kan trøste og sige, at det vender. Alt kan bruges .

Bedste hilsner
Mette den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.