Brev:
Hvorfor vågner hun så ofte om aftenen/natten?
4. oktober 2021
Alder:
5 mdr.
Hvorfor vågner hun så ofte om aftenen/natten?
Hej Helen.
Tak for dit svar sidst. Jeg skrev ind, at vores datter primær kun vil spise aften og nat. Vi har arbejdet på, at hun spiser mere om dagen og er godt i gang med grøden/mosen efter aftale med SP. Udfordringen rammer som så mange andre natten / aften. Vi er virkelig oppe ofte.
Selvom hun falder i søvn uden bevægelse, uden sang eller altid fysisk tilstedeværelse og altså med Max 20min putning, ja så vågner hun virkelig ofte. Sådan har det været siden hun var 1 mdr.
Til aften giver vi hende kys på panden. Siger at nu er det nat og vi er ude i stuen og døren er på klem. Så lægger hun og kejter lidt, får sutten et par gange og får snakket af og evt. lidt pylreri de sidste 3-5min. Dagrytme synes vi også der er styr på. Hun har aldrig været den helt store spiser, men vi får mellem 100-150ml i hende pr flaske. Hun puttes kun til nat i hendes seng, ellers er det barnevogn og evt. sidste lur i slyngevuggen.
Typisk dag:
06.00 står op får flaske 150ml (morgenhygger)
07.30 lægges til søvn
09.00 vågner får grød 1/2 dl+ vand af kop (leger/tumler)
11.00 lægges til søvn får flaske 120ml
12.30 vågner (tager i MG ellee får besøg, leger/tumler)
15.00 lægges til søvn får flaske 120ml
16.00 vågner får mos 1/2dl + vand af kop (leger tumler)
17.00 bad
17.45 får flaske 150ml
18.00 lægges til lur i egen seng
18.20/30 sover
Udfordringen.
19.45 vågner klynker , får sut
20.00 vågner klynker, får sut
21.00 vågner (græder og stopper ikke før hun får mad. Og ja vi har prøvet med vand.
22.00 vågner klynker, får sut
00.30 vågner (græder og stopper ikke før hun får mad. Og ja vi har prøvet med vand)
04.00 vågner klynker, får sut
06.00 vågner i snakke humør glad og tilfreds
Mine spørgmål.
Er det helt normalt i den alder med det indtag, at hun skal have mad 3 gange mellem 17.45-00.30?
Hvordan pokker undgår vi alle de aften og natteopvågninger, hvor vi skal ind og give sut og sige shhhh..?
Er ved at blive bims :D
Måske det er helt normalt , måske du har forklaring på hvorfor hun vågner så ofte. Måske du kan trøste og sige, at det vender. Alt kan bruges .
Bedste hilsner
Mette den trætte mor