Sove på eget værelse - hvordan rent praktisk?

27. september 2021

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sove på eget værelse - hvordan rent praktisk?

Hej Helen.

Jeg har skrevet til dig før og værdsat din hjælp meget, så derfor skriver jeg endnu en gang. Tak!

Om 1-2 måneder vil jeg forsøge at få min datter på snart 11 mdr til at sove på eget værelse. Jeg er ved at indkøre hende i dagpleje nu. Men hvordan gøres det rent praktisk?

Lige nu sover hun i tremmeseng ved siden af min seng og 5-10 gange om natten “piver/brokker” hun kortvarigt fordi hun enten bare lige skal have sutten eller hendes nusseklud. Hun får en flaske MME i ...

Annonce

... stuen inden hun puttes. Men synes naturligt nok at det ville være meget at skulle rejse 10 gange ind på hendes værelse på en nat - når jeg også skal arbejde om dagen. Hendes værelse ligger ved siden af mit soveværelse - og vil selvfølgelig lade døren stå åben i starten.

Spørger sikkert dumt - men er virkelig i tvivl om hvordan det gøres mest skånsomt - så hvis du vil skære det ud i pap 😆

Til info er jeg alene med hende.

Tak fordi denne her mulighed er her - det er fantastisk!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor