Brev:
Uro ved godnat :-)
22. september 2021
Alder:
9 mdr.
Uro ved godnat :-)
Hej Helen,
Lige et par spørgsmål herfra:
Vores datter bliver 10 måneder her i starten af oktober og bruger stadig str. 1 i sut (0-6 måneder). Vi har prøvet at få hende til at tage nummeret større (både samme model og andre) gentagne gange - både i vågen tilstand og sovende. Men hun vil simpelthen ikke, hun laver decideret brækudtryk hver gang.
Kan det tage skade at hun ikke vil tage anden sut?
Jeg har selv en lille mund (jeg har fx fået revet to tænder ud fordi der ikke var plads), så hvis hun har “arvet” det samme, så er det for mig helt forståeligt at hun ikke vil tage andre. Men vi er selvfølgelig eftertænksomme ved det.
Derudover et spørgsmål til søvn:
Hun er begyndt at vågne gentagne gange om natten og vil meget gerne rejse sig op, om på maven, sidde op mm. Hun får fortsat mad 1-2 gange om natten (spiser rigtig fint om dagen) men er måske vågen 8-10 gange i løbet af natten udover.
Det er det samme når vi putter hende, uanset hvor træt hun er, så skal hun altid lige “krudte af” inde i sengen i 30-45 minutter før hun bliver liggende og ligger sig til at sove. Hun bliver puttet omkring 19.30, får en flaske, men sover først omkring 20-20.15 fordi der er SÅ meget gang i hende, så snart hun rammer sengen efter hun har fået flasken i enten favn eller liggende og vågner omkring 6-6.30.
Er det normalt for alderen? Eller skal vi gøre noget? Hun er ikke startet i vuggestue endnu eller andet, men er godt med motorisk. Kravler og rejser sig op af alting mm.
Samtidig med alt dette er hun begyndt at tage to lange lure om dagen, hvor hun før tog 1 lang og 1 kort. Nu sover hun 3-4 timer om dagen, hvor det før var 1,5-2 timer i alt, hvis det har nogen indflydelse?
Vi glæder os til at høre fra dig.