Pludselig bøvlede putnlnger

20. september 2021

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Pludselig bøvlede putnlnger

Hej Helen

Min datter har de sidste 8-9 måneder været fantastisk nem at putte. Vi har brugt følgende ritual: grød - nattøj - MME - tandbørstning - godnatsang - og så har vi bare kunne gå. Nogle aftener har hun lige skulle have sutten en gang eller to, men ellers er hun bare faldet i søvn - nogle gange lige med det samme, andre gange lå hun og snakkede lidt med sig selv først.

Det kan vi IKKE mere. Efter hun har lært at kravle og stille sig op (har hun først lært for nyligt) er hun umulig at putte. Hun kan slet ikke ligge stille, og hun bliver dybt ulykkelig, når vi går. ...

Annonce

... Jeg føler, det er uanset hvilket tidspunkt vi forsøger på.

Det hjælper ikke at nusse hende, bede hende om at lægge sig ned eller selv lægge hende ned. Hun rejser sig bare igen. Jeg tror ikke, det er et spørgsmål om, at hun ikke er træt nok. De sidste par aftener har vi efter en lang kamp puttet hende i barnevognen, hvor hun hurtigt falder til ro. Men tænker ikke det går i længden, da hun jo ligger med sele.

Jeg har overvejet en kugledyne, men hun sparker altid dynen af sig. Har også tænkt på en tyngdepose, men tænker det vel lidt er det samme som selen...

Hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke