Brev:
Pludselig bøvlede putnlnger
20. september 2021
Alder:
15 mdr.
Pludselig bøvlede putnlnger
Hej Helen
Min datter har de sidste 8-9 måneder været fantastisk nem at putte. Vi har brugt følgende ritual: grød - nattøj - MME - tandbørstning - godnatsang - og så har vi bare kunne gå. Nogle aftener har hun lige skulle have sutten en gang eller to, men ellers er hun bare faldet i søvn - nogle gange lige med det samme, andre gange lå hun og snakkede lidt med sig selv først.
Det kan vi IKKE mere. Efter hun har lært at kravle og stille sig op (har hun først lært for nyligt) er hun umulig at putte. Hun kan slet ikke ligge stille, og hun bliver dybt ulykkelig, når vi går. Jeg føler, det er uanset hvilket tidspunkt vi forsøger på.
Det hjælper ikke at nusse hende, bede hende om at lægge sig ned eller selv lægge hende ned. Hun rejser sig bare igen. Jeg tror ikke, det er et spørgsmål om, at hun ikke er træt nok. De sidste par aftener har vi efter en lang kamp puttet hende i barnevognen, hvor hun hurtigt falder til ro. Men tænker ikke det går i længden, da hun jo ligger med sele.
Jeg har overvejet en kugledyne, men hun sparker altid dynen af sig. Har også tænkt på en tyngdepose, men tænker det vel lidt er det samme som selen...
Hilsen
mor