Brev:
Putte uden at holde i hånd
12. august 2021
Alder:
16 mdr.
Putte uden at holde i hånd
Kære Helen,
Som altid tak for alle dine gode råd og tips!
Jeg er kommet ind i en ret så dårlig vane nu med og ligge og holde min datters hånd indtil hun falder i søvn, og kan ikke se hvordan jeg kan udfase dette på den blideste mulige måde :)
Da min datter var 7mdr kunne hun endelig falde i søvn selv hvor vi roligt sagde godnat og gik ud af døren- både lur og aften. Så blev hun rigtig syg og siden hun var 11mdr har vi kun fået hende til og falde til ro ved hjælp af og ligge ved siden af hendes tremmeseng og holde hende i hånden indtil hun sov. Hun er nu 16mdr!
Jeg er bange for at denne vane resulterer i hendes maaaange natte opvågninger og kan ikke falde til ro, før jeg kommer ind og holder hende i hånden igen.
Hun bruger sut, men hun kan godt selv finde den selv om natten, så det er ikke fordi vi skal ind og give hende den.
Hun vågner også tidligt om morgenen 5:30, og kan ikke falde i søvn igen - da hun ikke rigtig virker træt nok til og falde i søvn og min hånd hjælper heller ikke.
Hun sover på en god nat 11 timer fra 19-19:30 og frem til 6 og på en dårlig nat 8-9 timer - her har hun typisk haft en 2 timers opvågning midt om natten.
Hun sover en middags lur på 1.5-2 timer.
Hun er slet ikke interesseret i putteklud/ bamse/ trøje eller noget der minder om en hånd. Har prøvet og hun skriger hvis hun ikke kan holde mig i hånden.
Vil jo helst undgå en masse skrigeri og gråd, men kan simpelthen ikke se hvordan det kan lykkes!
Har du nogle gode tips?!
Hilsen
En meget træt mor :)