Brev:
Hjælp til en mere struktureret dag, del 2.
15. juli 2021
Alder:
6 mdr.
Hjælp til en mere struktureret dag, del 2.
Hej igen
Mange tak for dit forslag til en dagsplan. Jeg vil se om jeg kan få det hele rettet lidt ind efter det.
Jeg forsøgte mig i dag med nogle af dine gode råd.
Til middagsluren lagde jeg mig med ham i vores dobbeltseng og ammede ham. Jeg ventede til han var godt træt i håb om at han så kunne falde i søvn ved brystet uden bevægelse. Men det kunne han bestemt ikke. Efter tyve minutter (amningerne varer som regel kun 4-5 minutter) opgav jeg og smed ham ud i barnevognen for at forsøge mig med et andet at dine forslag; nemlig at lade ham sidde op og kigge ud inden jeg lagde ham. Vi trillede lidt rundt og han så ud til at nyde det. Efter lidt tid prøvede jeg at give ham sut og lægge ham ned, men straks forsøgte han at komme op igen, han spyttede sutten ud og klynkede. Så hjalp jeg ham op at sidde, sagde "så kigger vi lige lidt mere på de fine træer" og trillede lidt videre med ham. Da jeg havde gentaget dette maaaange gange og han til sidst var MEGET træt og kun blev mere og mere utilfreds for hver gang, tog jeg ham op og vuggede ham i søvn :(
Til aften forsøgte jeg at lægge mig med ham og amme ham i søvn. Han blev meget træt af det, men kunne ikke falde i søvn. Han blev ved med at søge brystet og fik også det andet bryst, men med det resultat at han fik spist for meget og gylpede ud over sig selv og vores seng. Jeg tog ham op i mine arme, kyssede ham, nynnede, vuggede blidt og gik lidt rundt med ham, men han græd helt utrøsteligt og til sidst måtte pilatesbolden frem igen :(
Jeg ved ikke om jeg synes at det med at amme ham i søvn er vejen frem. For det første virker det jo ikke rigtig. Selvom det er brystet der giver ham den fornødne ro til at komme videre i søvnen om natten, så falder han faktisk utrolig sjældent i søvn når jeg ammer ham om dagen.
For det andet, så har han jo to kedelige søvnassociationer lige nu; at skulle være i favn og at skulle være i bevægelse. Men han falder dog i søvn uden brystet, så det virker lidt som at give ham endnu en dum søvnassociation.
Jeg ved godt at Rom ikke blev bygget på én dag, men dagens oplevelser har ikke ligefrem givet mig stor tro på fremgangsmåden. Jeg ved ikke om du ud fra denne beskrivelse har nogle andre input til mig?
Udover det, så er jeg glad for dine tanker om vores situation, og noget der har virket rigtig godt i dag, har været måltiderne. Det vil jeg helt sikkert prøve at genskabe i morgen :)
Med venlig hilsen
C